توسعه زیرساخت‌های گردشگری در مسجد تاریخی سجاس

معاون گردشگری داره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: زیرساخت‌های گردشگری در مسجد تاریخی سجاس در حال آماده‌سازی است.  

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، داود آبیان روز سه شنبه ۲۵ مهرماه ۱۴۰۲ در بازدید از محوطه تاریخی مسجد سجاس در شهرستان خدابنده گفت: زیرساخت‌های گردشگری در مسجد تاریخی سجاس برای رفاه حال گردشگران در حال آماده‌سازی است، زیرا زیرساخت گردشگری بر انتخاب مقصد به صورت مستقیم و غیرمستقیم تاثیر می‌گذارد.  

توسعه زیرساخت‌های گردشگری در مسجد تاریخی سجاس


معاون گردشگری داره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان اظهار کرد: گردشگری با ایجاد اشتغال، گسترش فرصت‌های کارآفرینی، سرمایه گذاری، افزایش درآمدهای ملی و محلی و کاهش تنش‌های سیاسی در دنیای کنونی نقش مهمی در توسعه پایدار هر منطقه دارد و لازم است دستگاه‌های اجرایی توجه خاصی به این حوزه داشته باشند.

توسعه زیرساخت‌های گردشگری در مسجد تاریخی سجاس

 
او گفت: توجه به بهبود رضایت گردشگر، بازاریابی مقصد، تصویر مقصد قبل از بازدید و تصویر ادارک شده از مقصد، با بهره‌گیری از بهبود زیرساخت گردشگری انجام می‌شود.  

مسجد جامع سجاس واقع در ۱۲ کیلومتری شمال‌غرب شهر خدابنده، یکی از آثار تاریخی مهم استان زنجان و خدابنده (قیدار) محسوب می‌شود که از پس سرگذشتی خون‌بار، پابرجای مانده است. این اثر که در سال‌های اخیر به‌عنوان نماد شهرستان خدابنده مشهور شده است، در تاریخ ۱۲ بهمن ۱۳۵۳ با شماره ثبت ۱۰۱۹ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.

انتهای پیام/

کد خبر 1402072501633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha