نخستین همایش ملی نقش معماری و شهرسازی بر گردشگری شهرهای مرزی در آذربایجان غربی برگزار می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: نخستین همایش ملی نقش معماری و شهرسازی بر گردشگری شهرهای مرزی به همت دانشگاه آزاد اسلامی در آذربایجان غربی برگزار می‌شود.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، مرتضی صفری در جلسه هم‌اندیشی برگزاری نخستین همایش ملی نقش معماری و شهرسازی بر گردشگری شهرهای مرزی اظهار کرد: آذربایجان غربی ۶ اثر ثبت جهانی و بیش از ۱۷۰۰ اثر ملی دارد و طبق کاوش‌ها تاریخ این استان به ۹ هزار سال می‌رسد که نشان از غنای فرهنگی و تاریخی آن بوده و برای نمونه معماری چند هزار ساله بی‌نظیر مجموعه جهانی تخت سلیمان تکاب، امروزه نیز موجب تعجب جهانیان شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: این استان همچنین با داشتن ۶ پایانه مرزی و قرار گرفتن در مسیر دروازه ورود به اروپا، ظرفیت بالقوه‌ای برای توسعه گردشگری و رونق اقتصادی را دارد که باید از این ظرفیت‌ها نهایت استفاده را کرد.

او گفت: برگزاری همایش‌هایی در این سطح می‌تواند ما را در رسیدن به اهداف خود کمک کند و نهایت همکاری را با دانشگاه آزاد اسلامی استان در هر چه بهتر برگزار شدن این همایش خواهیم داشت و برای تبلیغ تیزرهای همایش، تهیه بسته‌های تبلیغاتی، برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی و ... آماده هرگونه همکاری را داریم.

صفری با اشاره به ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی نیز گفت: دانشگاه آزاد یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی بوده که انحصار تحصیل در کشور را شکست و کارهای بزرگی را با همکاری یکدیگر می‌توانیم انجام دهیم.

ارسال ۱۵۰ مقاله به دبیرخانه همایش

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی نیز در این همایش گفت: دانشگاه آزاد در سطح استان ۱۴ واحد دانشگاهی دارد که بیش از ۳۰ هزار دانشجو در مقاطع تحصیلی مختلف، ۸۵۰ کارمند و ۶۵۰ عضو هیئت علمی در دانشگاه آزاد استان مشغول فعالیت هستند.

دکتر محمدرضا ولیلو افزود: مرزی بودن یکی از ظرفیت‌های مهم آذربایجان غربی بوده و از این ظرفیت می‌توان برای توسعه نهایت استفاده را کرد.

او گفت: همایش ملی نقش معماری و شهرسازی بر گردشگری شهرهای مرزی آذربایجان غربی ۱۷ آبان برگزار می‌شود و تاکنون ۱۵۰ مقاله تاکنون از سراسر کشور به دبیرخانه این همایش ارسال شده است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی اضافه کرد: برپایی نمایشگاه گردشگری و صنایع‌دستی، نمایشگاه عکس، ماکت ساخت دانشجویان، مسابقه اسکیت و ... از جمله برنامه‌های جانبی این همایش بوده که نیاز به همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در اجرای این برنامه‌ها هستیم.

ولیلو گفت: دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه ۱۴ هزار دانشجو دارد که می‌توان با برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت مرمت بناهای تاریخی و تورهای آشناسازی برای دانشجویان بین‌الملل این دانشگاه می‌تواند نقش مهمی در توسعه گردشگری و معرفی ظرفیت‌های استان داشته باشد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402072601648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha