افتتاح بوم‌گردی عمارت عامری در روستای گلستان شهرستان نائین

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان نائین از افتتاح اقامتگاه بوم‌گردی عمارت عامری در روستای گلستان از توابع دهستان بهارستان در این شهرستان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، محمود مدنیان امروز ۲۷ مهرماه با اعلام این مطلب گفت: این اقامتگاه بوم‌گردی که به همت بخش خصوصی و با نظارت و حمایت اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان تکمیل شد، امروز با حضور فرماندار و جمعی از مسئولین و دوستداران میراث‌فرهنگی منطقه به بهره‌برداری رسید.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان نائین ادامه داد: این مجموعه اقامتی در بافت تاریخی روستای گلستان در ۴۵ کیلومتری شمال شهرستان نائین و در نزدیکی جاده اصلی اردستان به نائین باهدف احیا و معرفی جاذبه‌های گردشگری بومی محلی و روستایی منطقه پس از اخذ مجوزهای لازم و مرمت و بازسازی به بهره‌برداری رسید.

محمد کریمی فرماندار شهرستان نائین نیز در حاشیه آیین افتتاح این اقامتگاه بوم گردی گفت: موضوع گردشگری به‌عنوان اولین رکن سند پیشرفت و توسعه شهرستان نائین تدوین‌شده و به همین منظور ضمن تشکر از سرمایه‌گذاران در حوزه گردشگری، تمام تلاش خود را در شورای اداری شهرستان به‌منظور حمایت از طرح‌های گردشگری و توسعه زیرساخت‌های لازم انجام خواهم داد.

فرماندار شهرستان نائین ادامه داد: ایجاد و توسعه زیرساخت‌های گردشگری همچون اقامتگاه‌های بوم گردی در شهرستان نائین، خصوصاً در روستاها با توجه به اقلیم و آب‌وهوا و همچنین بافت بسیار زیبای تاریخی و طبیعی این مناطق می‌تواند زمینه توسعه بیش‌ازپیش روستاها و مهاجرت معکوس را به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402072701720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha