انجام مشاوره بازرگانی و صادرات صنایع‌دستی در دهمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی تبریز

مشاور حوزه صادرات و بازرگانی صنایع‌دستی اتاق بازرگانی تهران از انجام مشاوره بازرگانی و صادرات صنایع‌دستی در دهمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی تبریز خبر داد.

به‌گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌ شرقی، محمود قیم اشرفی روز جمعه ۲۸ مهرماه ۱۴۰۲ با حضور در دهمین نمایشگاه ملی بر اهمیت دانش‌افزایی و توانمندسازی هنرمندان صنایع‌دستی در حوزه بازرگانی تاکید کرد و گفت: باید توجه داشت که ارتباطی مستقیم و موثری بین صنایع‌دستی و گردشگری وجود دارد، درحال حاضر وضعیت گردشگری خارجی مطلوب نیست و گردشگری داخلی نیز به علت تورم برای تامین هزینه‌های خود، صنایع‌دستی را در سبدش خود ندارد. تنها راهکاری که در این خصوص اندیشیده شده، صادرات صنایع‌دستی است که متاسفانه به شکل قابل‌توجهی انجام نپذیرفته است.

اشرفی ادامه داد: در راستای بهبود وضعیت فعلی، میتوان از طریق کنسرسیوم صادرات صنایع‌دستی دوره‌های آموزشی بازرگانی، رشد توانمندی‌های فردی هنرمندان و تولیدکنندگان صنایع‌دستی، نحوه صادرات و حمل‌ونقل آن‌ها را برگزار کرد که این هدف با حضور در نمایشگاه‌های مختلف صنایع‌دستی و ارائه مشاوره به هنرمندان آغاز شده است.

او با اشاره به تاکید معاون صنایع‌دستی کشور برای لزوم تقویت ارتباط مابین اتاق‌های بازرگانی و وزارت میراث‌فرهنگی، گفت: طبق نظر معاون صنایع‌دستی کشور، ارتباط بین اتاق بازرگانی ایران و معاونت صنایع‌دستی برقرار شده و ما با حضور در نمایشگاه‌های صنایع‌دستی به مشاوره هنرمندان در حوزه‌های بازرگانی و صادرات می‌پردازیم.

اشرفی اظهار کرد: در این راستا تمامی هنرمندان شرکت‌کننده در نمایشگاه ملی صنایع‌دستی تبریز می‌توانند در طی روزهای برگزاری این نمایشگاه با مراجعه به غرفه مشاوره بازرگانی از این خدمات برخوردار شوند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402072901813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha