پیشنهاد راه‌اندازی ایرلاین در استان کرمان

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با اشاره به جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با موضوع «بررسی طرح کرمان ۱۴۰۴ با رویکرد گردشگری» گفت: باید استان کرمان در رده‌های اول تا سوم مقاصد گردشگری کشور قرار گیرد و راه‌اندازی یک ایرلاین به جز ماهان در کرمان می‌تواند گره‌گشا باشد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، سعید شاهرخی به موانع و چالش‌های گردشگری استان اشاره و اظهار کرد: متاسفانه در حال حاضر کسی برای ورود به کرمان و خروج از استان نمی‌تواند بلیت پرواز بگیرد.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان افزود: از ۶۲ کشور در پنج ماه گذشته هر ماه به‌طور میانگین ۳۰۰ نفر ورودی داشتیم که وجود پروازهای خارجی می‌تواند این آمار را افزایش دهد.

او با بیان اینکه در زمینه آثار میراثی وضعیت خوبی در کشور داریم و از لحاظ تعداد اقامتگاه‌های بوم‌گردی اول هستیم بیان کرد: شبکه‌سازی نیروی انسانی در حوزه گردشگری در اولویت اداره‌کل میراث‌فرهنگی قرار خواهد گرفت.

شاهرخی با بیان اینکه جاذبه‌های استان کرمان باید سطح‌بندی شود، ادامه داد: در زمینه حمل‌ونقل مشکلاتی داریم و حمل‌ونقل منظم و در شان و نیاز استان نداریم.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان کرمان در ادامه گفت: بسیاری از املاکی که ظرفیت میراثی استان هستند وضعیت تملک آن یا چندمالکیتی است یا اوقافی که باید ساماندهی شود.

او افزود: یکی از داشته‌های خوب کرمان، کویر است. زیرساخت مناسب در کویر نداریم و باید تامین شود.

شاهرخی با تاکید بر تکمیل جاده بندرعباس ـ ارزوییه ـ بافت اظهار کرد: فضای شهر کرمان برای گردشگری باید بازآفرینی شود.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: سایت اینترنتی جذابی برای تبلیغ داده‌های کرمان نداریم. روستای کندوان هفته گذشته به‌عنوان روستای جهانی گردشگری معرفی شد و میمند رقیب اصلی آن بود و در همه گزینه‌ها میمند از کندوان برتر بود ولی چون سایت اینترنتی نداشت، از رقابت بازماند.

او با اشاره به اینکه اولویت ما باید ساخت فیلم باشد تا همه ظرفیت‌های استان را نمایش دهد ادامه داد: ترویج رویدادها و آموزش از اقدامات ضروری است و همایش علمی برای اینکه چگونه کرمان را مقصد گردشگری کنیم نیاز است.

شاهرخی بیان کرد: پیشنهاد کرمان ۱۴۰۴ بسیار کلی است. از آن‌جا که ۷۰درصد اعتبار آن قرار است از بخش خصوصی تامین شود، پیشنهاد می‌کنم دبیرخانه این طرح به جای میراث‌فرهنگی در اتاق باشد.

او خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌کنیم امسال سه، چهار نقطه در استان را در راستای این طرح تعریف کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402072901841

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha