جشنواره گردو خرم‌دره در جاده گردشگری سوکهریز برگزار شد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خرمدره گفت: جشنواره گردوی خرم‌دره در جاده گردشگری سوکهریز برگزار و غرفه‌های مختلف صنایع‌دستی برپا شد.

به‌گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، نقی رجبی روز شنبه ۲۹ مهرماه ۱۴۰۲ گفت: جشنواره گردوی خرم‌دره و نمایشگاه توانمندی‌های صنایع‌دستی، روستایی و کشاورزی این شهرستان از ۲۶ تا ۲۸ مهر ماه به مدت سه روز در جاده توریستی و گردشگری سوکهریز برگزار شد. 

جشنواره گردو خرم‌دره در جاده گردشگری سوکهریز برگزار شد
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خرمدره افزود: جشنواره گردو همراه با عرضه محصولات کشاورزی ارگانیک، صنایع‌دستی، غذاهای محلی و اجرای موسیقی محلی، برنامه‌های طنز، مسابقات ورزشی و بازی‌های محلی بود که به مدت سه روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۹ برگزار شد. غرفه‌های صنایع‌دستی شامل مس، چاقو، گلیم و فرش دستبافت و غیره بود که با استقبال بی‌نظیر بازدیدکنندگان مواجه شد.  

جشنواره گردو خرم‌دره در جاده گردشگری سوکهریز برگزار شد
او گفت: جشنواره گردوی خرم‌دره در جاده تفریحی و توریستی سوکهریز این شهرستان برگزار می‌شود؛ جاده‌ای که از طبیعت سحرانگیزی برخوردار است و به جرات می‌توان از آن با عنوان جاده‌ای با دالان‌های بهشتی و خیره کننده نام برد. این جاده در دل روستایی با نام سوکهریز واقع شده است. برای دسترسی به آن باید ۹۰ کیلومتر از زنجان به‌سمت جنوب حرکت کرد. 

جشنواره گردو خرم‌دره در جاده گردشگری سوکهریز برگزار شد
رجبی بیان کرد: استان زنجان جزو ۹ استان برتر در زمینه تولید گردو است که شهرستان خرم‌دره به دلیل برخورداری از آب و هوای مناسب و خاک حاصلخیز یکی از قطب‌های اصلی تولید این محصول پرخاصیت در استان محسوب می‌شود. بزرگ‌ترین باغ گردوی کشت بافت خاورمیانه به وسعت ۲۰۰ هکتار در شهرستان خرم‌دره و در مجموعه کشت و صنعت قرار دارد که با به بار نشستن درختان در این مجموعه هزار تن به ظرفیت تولید گردوی کشور افزوده می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402072901842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha