احداث سایت موزه در تپه باستانی آق تپه با همکاری شهرداری کرج بررسی شد

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز با اشاره به ظرفیت تپه باستانی آق‌تپه در مهرشهر کرج گفت: بر اساس مطالعات باستان شناسی، این تپه مربوط به هزاره سوم و چهارم پیش از میلاد تا دوران تاریخی و اسلامی است که با توجه به ادوار فرهنگی متعدد، قابلیت تبدیل به سایت موزه را دارد. 

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز، رحیم خاکی روز یکشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۲به منظور بررسی ایجاد سایت موزه در این محوطه، از تپه باستانی آق تپه بازدید کرد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز با بیان اینکه در سال ۹۹ پیشنهاد تبدیل این تپه باستانی به سایت موزه در ستاد بازآفرینی شهر کرج توسط این اداره کل مطرح شد، اظهار کرد: بنابراین این طرح در ستاد بازآفرینی شهر کرج برای محله آق تپه مصوب شده است.

او با اشاره به تعامل و همکاری خوب شهرداری کرج و اداره کل میراث فرهنگی البرز در این زمینه خاطرنشان کرد: هم‌افزایی‌های لازم با شهرداری برای اجرایی شدن این طرح صورت گرفته است. این اقدام می‌تواند به بازیابی هویت تاریخی و ارتقای سطح فرهنگی استان البرز و شهر کرج کمک کند.

به گفته خاکی اقدامات لازم برای نهایی شدن این اقدام در دست بررسی و انجام است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402073001941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha