آیین بزرگداشت برداشت زرشک و زعفران در قاین برگزار شد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قاینات از برگزاری آیین بزرگداشت برداشت زرشک و زعفران در قاین خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل‌از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، حمید عباس‌زاده بیان کرد: با حضور معاون امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی، مراسم افتتاح نمایشگاه جانبی صنایع غذایی تبدیلی بخش کشاورزی، صنایع‌دستی، فنی و حرفه‌ای، شرکت‌های دانش بنیان مرکز رشد واحدهای فناور با ۴۵ غرفه در محل دانشگاه آزاد اسلامی قاین روز یکشنبه ۳۰ مهرماه ۱۴۰۲ برگزار شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قاینات افزود: برپایی سیاه چادر عشایری از دیگر برنامه‌های آیین بزرگداشت برداشت زرشک و زعفران بود.

عباس‌زاده به عنوان مسئول کمیته برگزاری نمایشگاه جانبی اضافه کرد: شرکت‌های فعال صادراتی، ۱۰ شرکت دانش‌بنیان و فعالان ۲۵ واحد صنایع‌دستی، علاوه بر ۱۰ غرفه ویژه عرضه محصولات خاص زرشک شهرستان قاینات در این نمایشگاه که به مدت دو روز پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود حضور دارند.

او گفت: برخی از مهم‌ترین ویژگی‌ها و نکات در این جشنواره را می‌توان بدین شکل توصیف کرد: جشنواره زرشک امسال به بخش خصوصی با هدف تحقق شعار مردمی سازی، نقش‌آوری و میدان‌داری بخش خصوصی و همراه کردن ساختارهای ملی با ظرفیت استان خصوصا محصولات کشاورزی با اولویت زرشک، توجه خاص به سه رکن اقتصادی، فرهنگی و رسانه‌ای علمی ونوآوری در جشنواره با مصوبه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان واگذار شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قاینات افزود: معرفی زرشک به ایرانیان و جهانیان، حفظ نقش هویتی زرشک برای استان، ایجاد انگیزه سرمایه‌گذاری در مسئولان دولتی، بخش خصوصی و تعاونی و برندهای مواد غذایی و فعالان این حوزه‌، تشویق و ترغیب دست‌اندرکاران به استفاده از تکنولوژی در صنعت بسته‌بندی و برندسازی و فرآوری و صنایع تبدیلی و کمک به رونق بازار زرشک از اهداف برگزاری جشنواره است.

عباس‌زاده گفت: رونمایی از خط شست‌وشوی زرشک و دستگاه وان کن، افتتاح نمایشگاه محصولات فرآوری زرشک، اکران عکس، مسابقه نقاشی، رونمایی از طرح توسعه شرکت فن آوری نگین شهر کاج، بسته‌بندی فریز شده زرشک تازه و تولید مربا با فرمولاسیون جدید، تشکیل میز توسعه صادراتی و بازاریابی اتاق بازرگانی، گردشگری مزرعه برای میهمانان در باغات استان، بازدید از ترمینال های تخصصی ضبط زرشک، بازدید از بارگاه‌های زرشک، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و جاذبه‌های گردشگری، برگزاری جشنواره غذا از جمله برنامه‌ها بود.

ائمه جمعه، جمعی از مدیران کل استانی از جمله مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، برخی فرمانداران شهرستان‌ها و مدیران شهرستانی در این مراسم از جمله مدعوین بوده و در برنامه‌های حضور داشتند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402080100018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha