تخفیف ۱۰۰ درصدی بوم‌گردی‌های در حمایت از راه‌اندازی فرودگاه منطقه‌ای شهدای گناباد خراسان رضوی

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان گناباد گفت: مدیران و بهره‌برداران اقامتگاه‌های بوم‌گردی شهرستان در حمایت از فرودگاه منطقه‌ای شهدای گناباد بسته‌های تخفیفی 100 درصدی اعلام کردند.

به گزارش میراث‌ آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، حمیدرضا محمودی قوژدی با اعلام این خبر گفت: فرودگاه منطقه‌ای شهدای شهرستان گناباد با پیگیری های مجدانه امام جمعه شهرستان، نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان و دیگر مسئولان  شهرستانی، استانی و کشوری در سال جاری با دو پرواز در هفته از مقصد تهران به گناباد و بر عکس توسط شرکت هواپیمایی وارش افتتاح شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان گناباد با بیان این‌که حمل و نقل از ارکان اصلی توریسم است و این صنعت به‌عنوان یکی از مهمترین و پر درآمدترین منابع جهان به‌شمار می‌رود، ادامه داد: سیستم حمل و نقل هوایی یکی از عمده‌ترین عناصر تشکیل دهنده صنعت گردشگری است که بخشی از هزینه‌های گردشگران را به خود اختصاص می‌دهد.

محمودی با بیان این‌که حمل و نقل به منزله شریان‌های حیاتی کشورها و چشم انداز توسعه نمادی بنیادین شهری و بدیهی‌ترین نشانه‌های سطح توسعه در رویکرد گردشگری در منطقه به شمار می‌رود، تشریح کرد: با توجه به تردد سالانه تعداد قابل توجهی مسافر و گردشگر از مبادی ورودی شهرستان ایجاد زیرساخت فرودگاه گناباد لازمه رونق صنعت گردشگری بوده و نقش بسزایی در این زمینه دارد و در همین راستا جلسات توجیهی و آموزشی متعددی با بهربرداران و مدیران تاسیسات گردشگری شهرستان برگزار شد که از این فرصت به‌وجود آمده ضمن برنامه‌ریزی منسجم و مدون به منظور حداکثر بهره‌برداری در قالب حمایت از فرودگاه نوپای گناباد انجام می شود.

محمودی قوژدی افزود: با اعلام آمادگی بخش عمده‌ای از تاسیسات بوم‌گردی شهرستان در راستای حمایت از فرودگاه کمیته‌های تخصصی با استفاده از تشکل‌های مردم نهاد، صاحب نظران و متخصصان امر برگزار و مقرر شد با توجه به سابقه شهرستان گناباد در برگزاری موفق تورهای گردشگری موضوعی هم‌چون تور زعفران، تور های کویر نوردی خانوادگی و ... حمایت‌های بوم‌گردی‌ها در قالب برگزاری جشنواره پاییزه گردشگری شهرستان گناباد گنجانده شود.

او تصریح کرد: بوم‌گردی‌های شهرستان بسته‌های تخفیفی خود را در دو گروه شامل تخفیف ۱۰۰ درصدی اقامت برای گردشگرانی است که به‌صورت گروهی در قالب تورهای گردشگری دفاتر خدمات مسافرتی مجوز دار که از طریق فرودگاه منطقه ای گناباد وارد شهرستان شوند.

محمودی قوژدی افزود: تخفیف ۷۰ درصدی اقامت برای گردشگرانی است که به‌صورت انفرادی یا خانوادگی از طریق فرودگاه منطقه‌ای گناباد وارد شهرستان شوند.

او تصریح کرد: این طرح با هدف حمایت از فرودگاه منطقه‌ای شهدای گناباد در ماه‌های آبان و آذر سال جاری اجرا خواهد شد، گفت: گردشگران، مدیران شرکت‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان گناباد و پایگاه میراث جهانی قنات قصبه با شماره تلفن‌های 05157224975_05137236227 تماس بگیرند.

شهرستان گناباد دارای ۱۷۷ اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی ایران و بیش از ده‌ها اثر شناسایی شده و واجد ارزش و نیز ده‌ها جاذبه گردشگری و صنایع دستی منحصربه‌فرد است. شهرستان گناباد در فاصله ۲۷۷ کیلومتری از جنوب مشهد قراردارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402080100025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha