حمایت از صنعت گردشگری زمینه‌ساز توسعه حمل‌ونقل هوایی است

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کنارک با اشاره به اینکه توسعه صنعت گردشگری بدون توجه به حمل‌ونقل هوایی عملی نیست، گفت: باید هماهنگی با آژانس‌های هواپیمایی و نظارت بر آن‌ها در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش میراث آریا به نقل از اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان، طاهر میرزایی صبح امروز سه شنبه دوم آبان ماه 1402 در دیدار با رئیس پلیس فرودگاه کنارک بیان کرد: بندر کنارک به دلیل برخورداری از ظرفیت‌های بالای گردشگری و وجود جاهای بکر و دیدنی یکی از نقاط زیبا و جذاب در بحث گردشگری است.

او با اشاره به اینکه فصل پاییز و زمستان فرصت مناسبی برای حضور گردشگران در بندر کنارک است، تأکید کرد: توسعه صنعت گردشگری بدون توجه به حمل‌ونقل هوایی عملی نیست بر این اساس در این ایام باید هماهنگی با آژانس‌های هواپیمایی و نظارت بر آن‌ها در دستور کار قرار گیرد.

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کنارک افزود: از آنجایی که تعداد پروازها در این ایام با توجه به گردشگرپذیر بودن منطقه افزایش می‌یابد، حمل‌ونقل هوایی پردرآمدترین بخش گردشگری به شمار می‌رود.

میرزایی با بیان اینکه هماهنگی بین لازمه دستگاه‌های اجرایی به نحو مطلوب توسعه گردشگری است، ادامه داد: صنعت گردشگری در توسعه منطقه خیلی مهم است و باید به صنعت گردشگری در این شهرستان توجه ویژه‌ای شود.

او با بیان اینکه ارائه خدمات مناسب در مکان‌های گردشگری می‌تواند به ماندگاری گردشگران در سیستان و بلوچستان کمک کند، افزود: آثار تاریخی و طبیعی بکر بندر کنارک به عنوان جذابیت‌ها و زیبایی‌های این شهرستان ساحلی میزبان مهمانان و گردشگران است.

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کنارک با اشاره به موقعیت فرودگاه کنارک و دسترسی به سواحل، گفت: این خطه دارای روستاهای هدف گردشگری نظیر بندر تنگ، بندر پزم و جاذبه‌های طبیعی همچون کوه‌های مریخی و یا پدیده‌های زمین‌ شناسی نظیر گل‌فشان‌ها است که همه این جاذبه‌ها گردشگران خارجی را به این مناطق سوق می‌دهد.

رئیس پلیس فرودگاه کنارک نیز در این جلسه که با هدف تسهیل در تردد گردشگران، فضای فرهنگی و ساماندهی سرویس‌های بهداشتی برگزار شده بود، گفت: صنعت گردشگری نباید با تضاد فرهنگی مواجه شود.

سرهنگ زنگنه با تأکید بر حفظ اصالت‌های فرهنگی منطقه و جوامع محلی، ادامه داد: احترام به گردشگران نسبت به رعایت حجاب و عفاف از الزامات است بر این اساس باید تابلوهای فرهنگی در ورودی فرودگاه کنارک همسو با موازین شرعی نصب شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402080200103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha