کارگاه‌های چوقابافی الیگودرز ساماندهی می‌شوند

مدیرکل دفتر آموزش و ترویج معاونت صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از کارگاه‌های چوقابافی الیگودرز بازدید کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان، ویدا توحدی دوشنبه یکم آبان‌ماه ۱۴۰۲ در الیگودرز اظهار کرد: به منظور بهبود دست‌بافته‌های هنرمندان و پیشکسوتان چوقابافی در الیگودرز آماده هر گونه همکاری با استان لرستان هستیم.

او با بیان اینکه الیگودرز ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بسیار بالایی در حوزه چوقابافی دارد که باید شکوفا شوند افزود: کارگاه‌های اساتید پیشکسوت چوقابافی و دست‌بافته‌های عشایری الیگودرز از کیفیت مطلوبی بهره‌مند بوده و تولیدات خوبی را روانه بازار می‌کند.

مدیرکل دفتر آموزش و ترویج معاونت‌ صنایع‌دستی و مدیرگروه حفظ حقوق مالکیت معنوی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ضمن مشاهده و بررسی روند تولید و آموزش رشته‌های صنایع‌دستی این شهر، به ارایه نظرات و راهکارهای کارشناسی در خصوص نحوه تولید و دریافت مهر اصالت ملی و بین‌المللی صنایع‌دستی به صنعتگران الیگودرزی پرداخت.

توحدی افزود: این هنرصنعت بسیار نازک و ظریف در میان سایر فرآورده‌های نساجی سنتی کشور در فصل‌های گرم و سرد به‌علت خاصیت هم‌دمایی آن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در این بازدید که معاون صنایع‌دستی استان و مسئولان الیگودرز نیز حضور داشتند، راهکارهای موثر برای توسعه صنایع‌دستی در این شهرستان، مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر 1402080400194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha