آغاز عملیات مرمت و بامسازی فضای ضلع جنوب غربی رباط شاه عباسی نیشابور

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیشابور از اجرای عملیات مرمتی و بام‌سازی در رباط شاه عباسی این شهرستان خبر داد.

به گزارش میراث‌اریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی کمال خانی با اعلام این خبر افزود: این بنای ارزشمند تاریخی یکی از  مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهرستان است که همواره توجه گردشگران زیادی را به‌سوی خود جذب می‌کند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیشابور ادامه داد: این کاروانسرا که در زمان خود از اهمیت بسیار زیادی بر خوردار بوده نمونه کاملی از  هنر معماری عصر خویش را به‌نمایش گذاشته است.

عملیات مرمت وبامسازی فضای اصطبل ضلع جنوب شرقی این اثر تاریخی که طی  این مدت به دلیل تاثیر شرایط جوی وعوامل مخل وآسیب رسان  ونفوذ رطوبت به شالوده این قسمت از بنا با آسیب نم و رطوبت روبرو شده بود که با  اقدامات فنی، بررسی، آسیب شناسی و تهیه طرح مرمتی محدوده فوق  انجام و در حال حاضر عملیات مرمت وبامسازی  این اثرتاریخی  فاخر  درحال انجام است.

خانی گفت: این اثر تاریخی منحصر به فرد به شماره ۱۲۳۰ مورخ ۱۳۵۵/۳/۱۷ در فهرست آثار ملی ثبت شده و در حال حاضر با کاربری مرکز عرضه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی، موزه‌های مردم‌شناسی و باستان شناسی پذیرای تعداد چشمگیری گردشگر، محقق، پژوهشگر و دوستدران هنر و فرهنگ شهر با پیشینه کهن نیشابور است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402080400210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha