بهره برداری از فاز نخست موزه نساجی شمال کشور در روستای جهانی قاسم آباد گیلان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان از نگهداری حدود ۲۰۰ قلم شیء و ادوات و آلات نساجی سنتی در فاز نخست موزه نساجی خبر داد و تصریح کرد: این مجموعه به ابعاد ۲۰۰ متر مربع و در زمینی به مساحت ۱۲۰۰ متر مربع در فاز نخست به بهره برداری رسید.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‎‌دستی استان گیلان، ولی جهانی جمعه 5 آبان 1402 از بهره برداری فاز نخست موزه نساجی شمال کشور در روستای جهانی قاسم آباد خبر داد و گفت: فاز نخست موزه نساجی که تنها موزه نساجی شمال کشور است می‌تواند در شناخت صنعت نساجی گیلان نقش مهمی ایفا کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان با اشاره به وجود حدود 27 موزه در گیلان، اضافه کرد: نیمی از موزه‌های گیلان طی دو سال اخیر به بهره‌برداری رسیده‌اند و در تلاش هستیم تعداد آن موزه‌ها را افزایش دهیم.

جهانی به نقش و اهمیت موزه‌ها در باز تعریف جذابیت‌های گردشگری و تاریخی گیلان اشاره کرد و افزود: احداث و یا احیا موزه‌ها می‌تواند در شناخت تاریخ، فرهنگ و تمدن و نیز معرفی جاذبه‌های گردشگری گیلان برای گردشگران، نقش مؤثری ایفا کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان از نگهداری حدود ۲۰۰ قلم شیء و ادوات و آلات نساجی سنتی در فاز نخست موزه نساجی خبر داد و اضافه کرد: این مجموعه به ابعاد ۲۰۰ متر مربع و زمینی به مساحت ۱۲۰۰ متر مربع در فاز نخست به بهره برداری رسید.

جهانی با اشاره به اهداف راه اندازی موزه نساجی در گیلان بیان کرد: حفظ و احیای رشته‌های منسوخ شده و در حال منسوخ مثل دارایی بافی، قدک بافی، ابریشم کشی سنتی، چادر شب بافی ابریشمی و جاجیم بافی از اهداف اصلی راه اندازی این موزه است.

او با بیان اینکه راه اندازی موزه نساجی، چادر شب بافی قاسم آباد را به جهانی شدن نزدیک می‌کند، افزود: ایجاد این موزه کمکی به ایجاد اشتغال پایدار، رونق اقتصادی، ارز آوری و ایجاد زیر ساخت‌های عمرانی و جذب گردشگر داخلی و خارجی خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402080600222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha