ضوابط عرصه و حریم شکارگاه خسرو پرویز بررسی می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه گفت: برای بازنگری در ضوابط عرصه و حریم طاق‌بستان و شکارگاه خسرو پرویز بررسی کامل کارشناسی انجام می‌شود.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، داریوش فرمانی روز یکشنبه ۷ آبانماه در جلسه شورای حریم اداره‌کل، اظهار کرد: در راستای دستور رئیس جمهوری در سفر به استان کرمانشاه برای رفع تزاحم‌ میراث‌فرهنگی برای مردم، کار کارشناسی بر روی تعدادی از محوطه‌ها و بافت‌های تاریخی انجام شده است. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه افزود: یکی از مواردی که مورد مطالبه قرار گرفت منطقه طاق‌بستان و به ویژه محدوده شکارگاه خسرو پرویز در شهر کرمانشاه است. 

او تصریح کرد: بررسی‌های کارشناسی زیادی در این خصوص انجام شده و با جمع‌بندی نهایی طرح پیشنهادی برای شورای حرایم وزارت میراث‌فرهنگی ارسال می‌شود، که در صورت تایید برای اجرا ابلاغ خواهد شد. 

فرمانی با تاکید بر اینکه حفاظت و صیانت از آثار تاریخی برای ما در اولویت و ارجهیت قرار دارد، تصریح کرد: در جایی که امکان عملی وجود داشته باشد و آثار تاریخی دچار آسیب نشوند، قطعا به مردم کمک و رفع تزاحم خواهد شد. 

او تاکید کرد: هرگونه تغییر یا اعمال نظری در طرح ضوابط و حریم پیشنهادی با لحاظ کردن ضوابط و مقررات حفظ اثر و جلوگیری از آسیب‌های جبران ناپذیر پیشنهاد می‌شود. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه گفت: مردم و آثار تاریخی از هم تفکیک ناپذیر هستند که نمی‌توان آن‌ها را از هم جدا کرد و باید گفت که مردم به عنوان صاحبان اصلی آثار تاریخی خود بهترین حافظان آن هستند. 

او افزود: ما باید شرایطی را فراهم کنیم که نه تنها مردم ساکن در مجاورت آثار تاریخی، ضوابط و مقررات را مخل زندگی خود ندانند، بلکه خود به عنوان حافظان و مراقبان این آثار عمل کنند. 

فرمانی در خاتمه اظهار کرد: برای ما حفظ آثار تاریخی با رویکرد مردمی در اولویت قرار دارد و تمام سعی خود را به کار می‌گیریم که یک ارتباط مناسب و منطقی با رعایت حقوق مردم و رعایت ضوابط و مقررات در کنار آثار تاریخی شکل بگیرد.    

انتهای پیام/

کد خبر 1402080700321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha