دوره آموزشی تولید سرامیک در مازندران برگزار می‌شود

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از برگزاری دوره آموزشی تولید سرامیک به روش ریخته‌گری در مازندران خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، حسین ایزدی اظهار کرد: این دوره آموزشی به مدت دو روز با نظارت واحد آموزش و ترویج معاونت صنایع‌دستی برگزار می‌شود.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، افزود: دوغاب‌های سرامیک و قالب‌های گچی، عوامل تاثیرگذار بر تولید به روش ریخته‌گری و مشکلات آن، ریخته‌گری و تولید قطعات به روش دوغاب سرامیک و اتصال قطعات سرامیکی به یکدیگر از جمله سرفصل‌هایی است که در این دوره ارائه می‌شود.

او با اشاره به پرداخت قطعات سرامیکی و بازیافت دوغاب سرامیکی و استفاده از آن برای تولید مجدد گفت: آموزش شیوه‌های جدید مطابق با آخرین دانش روز یکی از دغدغه‌های ما در حوزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی است.

ایزدی آموزش در هر زمینه‌ای را مقدمه خلاقیت و نوآوری برشمرد و یادآور شد: خوشبختانه در مازندران با تنوع تولید و رشته صنایع‌دستی مواجهیم تلاش در این معاونت بر آن است تا با نوآوری و خلاقیت و ورود تکنیک‌های جدید در تولید محصولات، بازارهای جدیدی برای دست ساخته‌های هنری هنرمندان ایجاد کنیم.

دوره آموزشی تولید سرامیک به شیوه ریخته‌گری سه‌شنبه و چهارشنبه ۸و۹ آبان ماه جاری در خانه صنایع‌دستی( ساختمان تاریخی روحانی) شهرستان ساری، استان مازندران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402080700323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha