نیازمند سرمایه‌گذاری برای ایجاد مراکز تفریحی و رفاهی در آذربایجان غربی هستیم

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: با توجه به کمبود مراکز تفریحی و رفاهی در استان نیازمند سرمایه‌گذاری در این حوزه هستیم.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، جهانگیر اسلام‌پرست، رئیس بسیج رسانه استان با مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی دیدار و گفت‌وگو کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در این دیدار گفت: متاسفانه تاکنون ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی استان آن گونه که باید و شاید معرفی و شناخته نشده است و در راستای شناساندن بهتر این ظرفیت‌ها رسانه‌ها می‌توانند نقش مهمی را ایفا کنند.

مرتضی صفری افزود: یکی از موضوعات مهم در توسعه و رونق گردشگری آذربایجان غربی ایجاد مراکز تفریحی و رفاهی است تا مدت ماندگاری مسافران در استان افزایش پیدا کند که برای این منظور برای جذب سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی بوتیک‌هتل، تله‌کابین، زیپ‌لاین و ... اقدامات خوبی انجام شده است.

او ادامه داد: افزایش تعداد واحدهای بوم‌گردی در استان و نیز راه‌اندازی موزه‌های تخصصی از جمله دیگر اولویت‌ها است که برای این منظور اخیرا موزه پلیس در ارومیه راه‌اندازی شده و مقدمات لازم برای ایجاد موزه صنایع‌دستی در مدرسه هدایت ارومیه انجام شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی تصریح کرد: در حال حاضر چندین پروژه سرمایه‌گذاری در زمینه ساخت هتل در سطح استان از جمله در شهرهای ماکو، خوی، بازرگان و ... در حال اجرا بوده که با بهره‌برداری از آنها یک هزار و ۶۰۰ تخت اقامتی به تعداد تخت‌های اقامتی استان افزوده می‌شود.

صفری اضافه کرد: در حال حاضر در سطح استان ۲۷۸ واحد گردشگری با دو هزار و ۲۰۱ اتاق و ظرفیت پنج هزار و ۲۴۹ تخت اقامتی وجود دارد.

او با بیان اینکه در طول سال‌های گذشته اقدامات اساسی برای تعیین عرصه و حریم محوطه‌ها و تپه‌های تاریخی آذربایجان غربی انجام نشده بود، خاطرنشان کرد: تعیین عرصه و حریم محوطه‌ها و تپه‌های تاریخی نیز یکی دیگر از اولویت‌ها بوده که با جذب اعتبار در حال انجام است.

رئیس بسیج رسانه آذربایجان غربی نیز در این دیدار ضمن اعلام آمادگی برای افزایش همکاری‌ها اظهار کرد: هیئت اندیشه‌ورز بسیج رسانه استان به‌صورت مستمر جلساتی را مدیرکل مرکز صداوسیمای استان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اساتید دانشگاهی داشته و در نظر دارد سلسله جلساتی با موضوع توسعه گردشگری با مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و اساتید و فعالان دانشجویی داشته باشند.

جهانگیر اسلام‌پرست افزود: ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه از جمله ضروریات بوده و در این راستا بسیج رسانه آمادگی دارد در حد توان با اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی همکاری داشته باشد و از ظرفیت رسانه‌های استان برای معرفی جاذبه‌های گردشگری و تاریخی استان استفاده کند.

او مطالبه‌گری اجرای پروژه میدان امام و تعیین تکلیف آخرین وضعیت زمین‌های ارتش در ارومیه از دستگاه‌های متولی را از دیگر برنامه‌های بسیج رسانه استان برشمرد و گفت: برای توسعه و رونق گردشگری همه باید دست در دست هم داده و موانع را برطرف کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402080700327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha