باید بتوانیم برای ۳۶۰۰ روستای مازندران برندسازی کنیم

استاندار مازندران با بیان اینکه باید بتوانیم برای ۳۶۰۰ روستای مازندران برندسازی کنیم، گفت: بزرگترین مسئولیت بر دوش سازمان جهاد کشاورزی است که اولویت اول فعالیت اقتصادی استان به شمار می‌آید.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، سید محمود حسینی‌پور عصر یکشنبه ۷ آبان ۱۴۰۲ در هفدهمین سفر شهرستانی با بیان اینکه توسعه و پیشرفت روستاها در دستور کار قرار گرفته و در این سفر شهرستانی تلاش ‌می‌شود تا ظرفیت‌های موجود شناسایی شود، اظهار کرد: ما مدیون شهدا و خانواده‌های آنها هستیم. امروز امنیت کشور مدیون ایثارگری‌های آنهاست.

استاندار مازندران افزود: افتتاح اقامتگاه بوم‌گردی در روستای شکر کوه می‌تواند منشأ تحولات بزرگی در آینده باشد و توسعه صنعت گردشگری در این منطقه را افزایش دهد.

او گفت: جمهوری اسلامی ایران افتخار دارد که بعد از انقلاب خدمات ارزنده‌ای در اختیار روستاها قرار داده که در هیچ کجای دنیا اینگونه نیست. در ۹۷درصد روستاهای مازندران لوله‌کشی گاز با هزینه بسیار کم انجام شده است.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه صاحبان اصلی انقلاب نجیب‌زادگان روستاها هستند که باید برای احیای روستا تلاش کنند، بیان کرد: توسعه روستا در گرو صنعت گردشگری، کشاورزی و دامداری است اما شغل پایدار در روستاها هنوز تعریف نشده است. در حالی که بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاران عرب عاشق روستاهای مازندران هستند و برای سرمایه‌گذاری و سفر به این استان ابراز علاقه می‌کنند.

حسینی‌پور در ادامه گفت: کلاردشت بهترین آب و هوا را در منطقه دارد باید با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها برای اشتغال زایی جوانان و فعال کردن اقتصاد، فرهنگ، و حوزه‌های اجتماعی در روستا برنامه‌ریزی کند.

او با بیان اینکه باید بتوانیم برای ۳۶۰۰ روستای مازندران برندسازی کنیم، گفت: بزرگ‌ترین مسئولیت بر دوش سازمان جهاد کشاورزی است که اولویت اول فعالیت اقتصادی استان به شمار می‌آید.

استاندار مازندران افزود: مسئولین امر با تسامح و نگاه عمیق کارشناسی برای سرمایه‌گذاری راهکار پیدا کنند و برای رفع مشکلات روستاها دنبال راهکار قانونی باشند.

او با اشاره به اینکه امروز نیاز داریم برای اقتصادی کردن روستاها همه مسئولین ورود پیدا کنند، افزود: ۱۰هزار اقامتگاه بوم‌گردی در کلاردشت راه‌اندازی شود باز هم کم است.

حسینی‌پور تاکید کرد: توسعه صنعت دامداری در شهرستان کلاردشت با تخصیص اعتبار و امکانات لازم در دستورکار قرار گیرد و برای توانمندسازی اقتصادی روستا جوانان روستا اعلام آمادگی کنند، استانداری هم به آنها کمک می‌کند.

او به ایجاد دهکده‌های صنعتی کشاورزی برای ۲۱ روستای شهرستان سوادکوه با توجه به موقعیت زمین توسط جهاد کشاورزی اشاره کرد و گفت: جوانان روستا با ایجاد شرکت تعاونی فعالیت خود را آغاز کنند.

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه باید از گردشگر برای توسعه روستاها ورودی گرفت، یادآور شد:حفظ قدمت روستاها و المان‌های روستایی باید در دستور کار اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قرار گیرد.

مهم‌ترین صنعت مازندران گردشگری است

محسنی بندپی نماینده مردم نوشهر ،چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم اظهار کرد: مهم‌ترین صنعت مازندران گردشگری است که باید برای توسعه آن برنامه‌ریزی شود.

بندپی افزود: برای استفاده از اقتصاد دریا باید با همت استاندار مازندران توسعه گردشگری دریایی در دستور کار قرار گیرد.

او با بیان این مطلب که در انتقال زیرساخت‌های محور مرزن‌آباد کلاردشت و بهداشت و درمان در این شهرستان با مشکل مواجهیم، گفت: دفع زباله در کلاردشت به یک معضل تبدیل شده که باید برای رفع این مشکل، فکر اساسی صورت گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402080800373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha