نقش شورای اداری میراث‌فرهنگی ایلام در پیشبرد اهداف بسیار مؤثر است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: نقش شورای اداری میراث‌فرهنگی ایلام در سالم‌سازی بهبود فعالیت‌ها و سلامت دستگاه و همچنین پیشبرد برنامه‌ها و اهداف این اداره‌کل بسیار مؤثر است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام، امروز ۸ آبان‌ماه نشستی با حضور فرزاد شریفی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان با اعضای شورای تحول اداری شاغل در اداره‌کل در راستای پیشبرد اهداف میراث‌فرهنگی استان برگزار شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام در نشست شورای تحول اداری از رسیدگی به وضعیت پروژه موزه باستان‌شناسی شهر ایلام، موضوع ثبت منظرفرهنگی شهرتاریخی سیمره و تعیین تکلیف عرصه و حریم شهر تاریخی سیمره توسط معاونت میراث فرهنگی تأکید کرد.

شریفی در این نشست خواستار انجام اقدامات و فعالیت‌هایی از جانب معاونت‌های اداره‌کل در راستای سالم‌سازی بهبود فعالیت‌ها و سلامت دستگاه او همچنین پیشبرد برنامه‌ها و اهداف این اداره‌کل شد.

او گفت: با عنایت به ضرورت ثبت ایلام به عنوان شهر جهانی گلیم نقش برجسته، معاونت صنایع دستی نسبت به تعریف فرایند، تعیین زنجیره‌های وابسته به موضوع، انتظارات از دستگاه‌های مختلف و ... اقدام موضوع را تا حصول نتیجه پیگیری نماید.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام با تأکید بر فعالیت کارگاه رنگرزی در استان تصریح کرد: با توجه به اهمیت برندسازی محصولات صنایع دستی استان، پیگیری مستمر درخصوص افزایش محصولات صنایع دستی که قابلیت برندسازی دارند توسط معاونت صنایع‌دستی اقدامات لازم بعمل آید.

شریفی همچنین به برپایی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی در خارج از کشور تأکید کرد و افزود: در راستای حمایت از صنعتگران، اقدامات لازم برای دریافت اعطای تسهیلات در سال جاری اقدام شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام همچنین در این نشست به توسعه زیرساخت‌های گردشگری به‌ویژه در خصوص راه‌های دسترسی به مناطق گردشگری و توسعه مجتمع‌های بهداشتی و بازدید از پروژه‌های در حال انجام نیز تأکید کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402080800407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha