ثبت جهانی روستای تاریخی کندوان فرصتی مناسب برای توسعه صنعت گردشگری منطقه

فرماندار شهرستان اسکو ثبت جهانی روستای تاریخی کندوان را فرصتی مناسب برای توسعه صنعت گردشگری منطقه عنوان کرد.

به گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، آذربایجان شرقی، حسین فیروزی در سخنرانی مراسم نماز جمعه گذشته هفته ۵ آبان ۱۴۰۲ به ثبت روستای تاریخی کندوان در فهرست دهکده‌های مطرح سازمان جهانی گردشگری اشاره کرد و افزود: انتخاب و معرفی روستای تاریخی کندوان اثرات و نتایج مطلوبی برای کشور، استان و شهرستان اسکو از نظر گردشگری و رونق اقتصادی خواهد داشت. انتظار می‌رود از این ظرفیت، نهایت استفاده و بهره‌برداری در جهت توسعه منطقه صورت گیرد. 

فرماندار شهرستان اسکو افزود: در بررسی پرونده روستای تاریخی کندوان در بیست‌وپنجمین جلسه مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری(UNWTO) که با حضور نمایندگان و وزرای گردشگری و مسئولین مربوطهٔ کشورهای جهان با حضور مهندس ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، حسین فیروزی فرماندار شهرستان اسکو در شهر سمرقند جمهوری ازبکستان برگزار شد، با تصویب نهایی مجمع، عنوان بهترین دهکدهٔ گردشگری جهان را بعنوان اولین روستا در ایران از آن خود کرد. 

او خاطرنشان کرد: روستای تاریخی کندوان با ۱۵۰ کران و جاذبه‌های تاریخی و طبیعی سرشار خود در کنار دیگر امکانات رفاهی و خدماتی در ۲۰ کیلومتری شهرستان اسکو و ۵۲ کیلومتری تبریز، مرکز استان آذربایجان شرقی واقع شده است. سالانه حدود ۲میلیون گردشگر داخلی و خارجی با بازدید از مواهب طبیعی و گردشگری روستای کندوان بهره‌مند می‌شوند.  با ثبت جهانی کندوان در سازمان جهانی گردشگری، این روستا در سایت بین‌المللی این سازمان به گردشگران دنیا تبلیغ و معرفی شده و به تعداد گردشگران خارجی برای سفر به کندوان روز به روز افزوده خواهد شد. 

انتهای پیام/

کد خبر 1402080900409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha