میراث‌فرهنگی آذربایجان غربی از برگزاری دوره‌های آموزشی صنایع‌دستی در فرهنگسراها استقبال می‌کند 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: این اداره‌کل آماده همکاری با فرهنگسراها به ویژه فرهنگسرای خانه جوان ارومیه برای برگزاری دوره‌های آموزش صنایع‌دستی است. 

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، نعیمه بابازاده، مدیر فرهنگسرای خانه جوان ارومیه با مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی دیدار و گفت‌وگو کرد. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در این دیدار اظهار کرد: برای برگزاری کنگره حضرت زهرا(س) آماده همکاری بوده و در حد توان در این کنگره مشارکت خواهیم داشت. 

مرتضی صفری افزود: در راستای اجرای طرح خوشه‌بندی صنایع‌دستی در استان به‌دنبال برندسازی در رشته‌های چوب، چرم‌دوزی، گلیم‌بافی و نساجی سنتی بوده و دوره‌های آموزشی برای متقاضیان این رشته در استان برگزار می‌شود. 

مدیر فرهنگسرای جوان ارومیه نیز در این دیدار خواستار امضای تفاهم‌نامه همکاری با اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان برای برگزاری دوره‌های آموزشی صنایع‌دستی در فرهنگسرا شد. 

نعیمه بابازاده تصریح کرد: همچنین فرهنگسرای جوان ارومیه در نظر دارد تا خانه‌های فرهنگ و سمن با هدف احیای آداب و رسوم سنتی راه‌اندازی کند که برای این منظور نیز نیازمند همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402080900419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha