لزوم تشکیل شورای میراث‌فرهنگی شهرستان زارچ

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد بر لزوم تشکیل شورای میراث‌فرهنگی شهرستان زارچ و هم‌افزایی بیشتر بین دستگاه‌های اجرایی و همراهی مردم تأکید کرد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، روز گذشته 8 آبان ماه امام‌جمعه، فرماندار و معاون عمرانی فرماندار، شهردار و معاون شهردار و اعضای شورای شهر زارچ، بخشدار مرکزی و بخشدار اله‌آباد و مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان زارچ با مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار مرتضی زیبائیان فرماندار زارچ ضمن تبریک انتصاب مدیرکل جدید میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یزد مباحثی را پیرامون این شهرستان مطرح کرد.

ثبت میراث ملموس و ناملموس شهرستان، توجه به بافت تاریخی شهرستان زارچ و اله‌آباد، ایجاد موزه مردم‌شناسی و موزه شعربافی از جمله موضوعاتی بود که توسط فرماندار زارچ در این نشست مطرح شد.

معرفی روستاهای دربید، اله‌آباد و طامهر به عنوان روستای هدف گردشگری، مرمت خانه‌های تاریخی، تعیین تکلیف حریم قنات زارچ، مرمت خانه‌های تاریخی، حمام قدیمی و آسیاب آبی زارچ و احداث پارک موزه قنات از دیگر موضوعات مطرح‌شده در این نشست بود.

سید محمد رستگاری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد نیز بر هم‌افزایی بیشتر بین دستگاه‌های اجرایی و همراهی مردم و لزوم تشکیل شورای میراث فرهنگی در این شهرستان برای پیشبرد بهتر اهداف تأکید کرد.

او با اشاره به محدود بودن اعتبارات دولتی، اظهار امیدواری کرد با مشارکت مردم و دستگاه‌های اجرایی بتوانیم شاهد اتفاقات خوب در این شهرستان در سه حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی باشیم.

لزوم تشکیل شورای میراث‌فرهنگی شهرستان زارچ

انتهای پیام/

کد خبر 1402080900438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha