بازارچه دائمی صنایع‌دستی در کلاردشت مازندران احداث می‌شود

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از برپایی بازارچه دائمی صنایع‌دستی در کلاردشت خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران،حسین ایزدی گفت: از شهرداری‌های سراسر استان می‌خواهیم برای راه اندازی بازارچه دائمی صنایع‌دستی در سطح استان، زمین مناسب در اختیارمان قرار دهند.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با اشاره به سفر شهرستانی استاندار به کلاردشت، تصریح کرد: در این سفر درخواست واگذاری زمین به شهرداری شهرستان کلاردشت برای راه‌اندازی بازارچه دائمی صنایع‌دستی ارائه شد.

او از توافق شهرداری کلاردشت برای واگذاری زمین ۹۰۰ متری برای ایجاد بازارچه دائمی خبر داد و گفت: با واگذاری زمین اعتبار لازم از سوی  معاونت صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تامین خواهد شد.

ایزدی با اشاره به فعالیت حدود ۸۰ رشته صنایع‌دستی در مازندران اظهار کرد: هنرمندان صنایع‌دستی استان باید در بازارچه‌ها و نمایشگاه‌های صنایع‌دستی هنر و صنعت خود را برای برندسازی  به نمایش بگذارند.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران ادامه داد: با راه‌اندازی بازارچه دائمی صنایع‌دستی هنرمندان می‌توانند برای خود درآمدزایی و ایجاد اشتغال داشته باشند.

او بیان کرد: غرفه ها به صورت رایگان در اختیار صنعتگران بومی شهرستان قرار می گیرد.

سرپرست میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی مازندران به ۲۳ رشته صنایع دستی فعال در کلاردشت اشاره و خاطرنشان کرد: این بازارچه با هدف بیش از ۵۰ غرفه برای نمایشگاه ملی ویژه پیک سفر راه‌اندازی می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402081100562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha