باستان‌شناسی علمی پویاست که میراث‌فرهنگی و هویت ما را نشان می‌دهد

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با بیان اینکه باستان‌شناسی علمی پویاست که میراث‌فرهنگی و هویت ما را نشان می‌دهد، اظهار کرد: پیشینه تاریخی ما را به سر منزل مقصود می‌رساند چرا که ارزش‌ها و هویت ما به این پیشینه برمی‌گردد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، حسین ایزدی پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۲ در همایش یافته‌های باستان‌شناسی ایزگام دشت جنت‌رودبار رامسر که در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد این شهر در حال برگزاری است، با اشاره به اینکه میراث فرهنگی تمدن و هویت فرهنگی جامعه است که باید در کنار گردشگری حفظ شود، افزود: در هر کاوش که انجام می‌شود، سال‌های قبل و بعد اسلام هویت فرهنگی و اصالت ما را نشان می‌دهد که باید مورد توجه قرار گیرد.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با بیان اینکه باستان شناسی علمی پویاست که میراث‌فرهنگی و هویت ما را نشان می‌دهد، تصریح کرد: پیشینه تاریخی ما را به سر منزل مقصود می‌رساند چرا که ارزش‌ها و هویت ما به این پیشینه برمی‌گردد که باید در این امر برنامه ریزی‌های مطلوب صورت گیرد.

او به کاوش‌های سطح استان، اشاره کرد و افزود: کاوش‌های بسیار خوبی در ۶ ماه اول سال در این منطقه و مناطق دیگر استان انجام شد.

ایزدی با اشاره به رشته‌های صنایع‌دستی همچون چادرشب بافی ، لاک تراشی و سفال گری در رامسر،خاطرنشان کرد: با توجه به میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در رامسر نشان از قدمت تاریخی این شهرستان دارد.

او خواستار تخصیص اعتبار برای ایجاد سایت در جنت رودبار از وزارتخانه و مجلس شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402081100567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha