توسعه گردشگری بیجار نیازمند سرمایه‌گذاری است/ برای توسعه بیجار باید تلاش مضاعف داشته باشیم

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با دعوت از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای توسعه صنعت توریسم این شهرستان گفت: توسعه صنعت گردشگری بیجار نیازمند سرمایه‌گذاری است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان، مهندس سیدعزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی روز پنجشنبه ١١ آبان‌ماه ١٤٠٢ با حضور در شهرستان بیجار که هم‌زمان با سفر استانی رئیس‌جمهوری و تعدادی از اعضای هیئت دولت به کردستان انجام شد، اظهار کرد: شهرستان بیجار در سه حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بسیار غنی است.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه این شهرستان از نظر تاریخی قدمتی چندهزار ساله دارد، افزود: در شهرستان بیجار بیش از ٦٠٠ اثر تاریخی وجود دارد که از این تعداد، ٢٠٠ اثر آن ثبت ملی شده است.

وزیر میراث‌فرهنگی آثار صنایع‌دستی این شهرستان را بسیار فاخر و ارزشمند دانست و عنوان کرد: ثبت جهانی مالکیت فکری فرش بیجار که در ماه‌های اخیر انجام شد، اقدامی مهم برای معرفی هرچه بیشتر این اثر ارزشمند بود.

او با تاکید بر اینکه باید برای رفع برخی عقب‌ماندگی‌ها از گذشته، تلاش مضاعف داشته باشیم، یادآور شد: تمام اهتمام و توان خود را برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری در این شهرستان به‌کار می‌گیریم تا بتوانیم شاهد توسعه هرچه بیشتر این صنعت درآمدزا در منطقه باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402081100601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha