تفت ظرفیت‌های بی نظیری در سه حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دارد

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرهنگ، توانمندی‌ها و ظرفیت‌های شهرستان تفت در عرصه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، اظهار کرد: خوشبختانه تلاش‌ها نتیجه داد و توانمندی‌های این منطقه به منصه ظهور رسید.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، سید جلیل میر محمدی، در مراسم افتتاحیه چهارمین جشنواره انار تفت که شامگاه پنجشنبه ۱۱ آبان‌ماه ۱۴۰۲ برگزار شد، با اشاره به فرهنگ، توانمندی‌ها و ظرفیت‌های شهرستان تفت در عرصه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، اظهار کرد: خوشبختانه تلاش‌ها نتیجه داد و توانمندی‌های این منطقه به منصه ظهور رسید.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی شهر تفت را شهر عارفان و ایثارگران بزرگی همچون سردار احمد متوسلیان دانست و گفت: این شهر نخبگانی دارد که باید در حوزه‌های مختلف موردتوجه ویژه قرار بگیرد تا شاهد ارتقا شهرستان باشیم.

میر محمدی تصریح کرد: شهرستان تفت هرچند ۵۰ هزار نفر جمعیت دارد، اما در این ایام شاهد حضور ۲۵۰ هزار نفر خواهد بود که همگی اصالتاً اهل این شهرستان هستند و به‌واسطه خشک‌سالی‌های گذشته مهاجرت کردند، امید که با توجه بیش‌ازپیش به قنوات شاهد برگشت مردم به این منطقه باشیم.

علی دهقان نیری فرماندار تفت نیز در این مراسم ضمن خدا قوت به برگزارکنندگان این جشنواره از ظرفیت‌های شهرستان تفت در زمینه‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نام برد.

فرماندار تفت با اشاره به اینکه ۱۰ هکتار از اراضی بافت قدیمی و تاریخی تفت درگیر موریانه شده است، گفت: با توجه به اینکه این بناها دچار آفت بسیار سنگینی شدند نیازمند مساعدت و تخصیص اعتبار هستیم.

.

انتهای پیام/

کد خبر 1402081200613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha