جشنواره انار ایران ثبت جهانی می‌شود

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از تلاش‌ها و پیگیری‌های وزارتخانه برای تحقق ثبت جهانی رویدادهای و آثار ناملموس فرهنگی از جمله جشنواره‌های انار خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد، سید مصطفی فاطمی در مراسم افتتاحیه چهارمین جشنواره انار تفت که شامگاه پنجشنبه 11 آبان ماه با حضور مریم جلالی معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور، سید جلیل میر محمدی نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، بابیان اینکه جشنواره انار تفت از آغازین جشنواره‌های راه‌اندازی شده انار در کشور بوده است، از تلاش پیشینیان تفت در این زمینه قدردانی کرد.

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بابیان اینکه جشن انار تفت به ثبت ملی رسیده است، گفت: برای ثبت جهانی جشنواره انار و جشن مهرگان در تلاشیم.

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تأکید کرد: انار پیشینه تاریخی، معنوی، فرهنگی و تمدنی دارد و با زندگی ما ایرانیان عجین شده است.

فاطمی در پایان یادآور شد: مصطفی رحمان دوست شعر صد دانه یاقوت خود را به‌واسطه زمانی که ایشان در سنگر جبهه‌های جنگ حضور داشت و سربازی یک صندوقی از انار تفت را به سنگر آورده بود سروده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402081200617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha