حفظ و احیای بافت تاریخی بندرلنگه هرمزگان با همکاری شهرداری میسر می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان گفت: حفظ و احیای بافت تاریخی بندرلنگه با همکاری شهرداری میسر می‌شود.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان، محمد محسنی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان روز پنج شنبه ۱۱ آبان ماه ۱۴۰۲ در نشست با شهردار و رئیس شورای اسلامی بندرلنگه گفت: حفظ و احیای بافت تاریخی بندرلنگه با همکاری شهرداری میسر می‌شود.

او با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری و صنایع‌دستی بندرلنگه گفت: بندرلنگه با دارا بودن ظرفیت‌های تاریخی و طبیعی و اینکه عنوان شهر ملی گلابتون را به خود اختصاص داده است، ظرفیت خوبی برای جذب گردشگر دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان با اشاره به اینکه آموزش یکی از راه‌های جذب گردشگر است، خواستار مشارکت شهرداری در آموزش جوامع محلی شد و افزود: آموزش گردشگری، توسعه کسب و کار و ‌ایجاد اشتغال پایدار جوامع محلی را به دنبال دارد.

او در ادامه بر توسعه گردشگری دریایی در بندرلنگه تأکید کرد و گفت: با وجود ظرفیت  دریایی در بندرلنگه باید زمینه را برای سرمایه‌گذاران گردشگری فراهم کرده و از سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری دریایی حمایت کنیم.

محسنی در بخش دیگری از سخنان خود بر حفظ بافت تاریخی بندرلنگه تأکید کرد و افزود: بافت‌های تاریخی هویت شهرها هستند و حفظ و احیا بناها و بافت تاریخی در راستای حفظ هویت شهر با مشارکت شهرداری میسر  می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402081200627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha