دومین جشنواره گردشگری نمد برگزار شد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود گفت: دومین جشنواره گردشگری نمد در روستای هدف گردشگری ابرسج برگزار شد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، مرتضی نظری گفت: دومین جشنواره گردشگری نمد روز جمعه ۱۲ آبان ماه ۱۴۰۲ با حضور مسئولان استانی، شهرستانی و استقبال کم‌نظیر گردشگران و علاقه‌مندان در روستای هدف گردشگری ابرسج باهدف ایجاد رونق اقتصاد بومی و محلی، اشتغال‌زایی با رویکرد استفاده از ظرفیت‌های بوم‌گردی، افزایش شورونشاط اجتماعی، معرفی هویت اجتماعی و فرهنگی و صنایع‌دستی منطقه برگزار شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود افزود: برگزاری برنامه‌های شاد و فرهنگی، برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی و غرفه‌های فروش محصولات محلی اعم از کشاورزی، باغی و لبنی، فروش غذاهای سنتی، برگزاری بازی‌های بومی محلی مانند گردو بازی، پشتک بازی و… از مهم‌ترین برنامه‌های این جشنواره بوده است.

نظری با اشاره به اینکه از دیگر برنامه‌های این جشنواره، برگزاری کشتی با شال بوده است، گفت: هدف از برگزاری این کشتی، احیای سنت‌های دیرینه و فراموش‌شده است که در مراسم، جشن‌ها، عروسی‌ها و… انجام می‌شده است.

این جشنواره با همکاری اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود، بخشداری بسطام، شورای اسلامی و دهیاری روستای ابرسج و... برگزار شد.

روستای ابرسج در بخش بسطام، شهرستان شاهرود واقع‌شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402081300683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha