جشنواره دوشاب جنگلی در گیلان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان گفت: نخستین جشنواره دوشاب‌پزی شهرستان شفت جمعه نوزدهم آبان‌ماه در روستای گنجار برگزار می‌شود.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‎‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان، ولی جهانی ضمن تأکید بر ضرورت حفظ آداب و رسوم گذشتگان، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره حفظ آداب و رسوم است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان افزود: معرفی ظرفیت‌های گردشگری و کشاورزی از دیگر اهداف برگزاری جشنواره‌ها است.

جهانی این اقدام را شیوه ای برای توجه بیشتر به انواع گردشگری به ویژه گردشگری فرهنگی، روستایی و سلامت عنوان کرد و افزود: استمرار فعالیت‌های آیینی و سنتی گامی در راستای احیای میراث‌فرهنگی هر سرزمینی محسوب می‌شود.

او عنوان کرد: در جشنواره محلی اربا دوشاب فعالیت‌های دیگر سنتی نظیر طبخ انواع نان، غذا و شیرینی محلی، اجرای بازی‌های بومی و محلی، لافندبازی و نیز موسیقی اصیل گیلان اجرا می‌شود.

جهانی با اشاره به اینکه شیره خرمالو یا به زبان محلی اَربا جنگلی دارای خواصی دارویی و برای مداوای بیماری معده، زردی، کم خونی و فاویسم بسیار مؤثر است.

جشنواره دوشاب به همت اداره‌کل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شفت جمعه ۱۹ آبان ۱۴۰۲ در دهستان نصیرمحله شهرستان شفت برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402081700877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha