پویش زمین پاک با همت موسسه گردشیاران در  تالاب میقان اراک برگزار شد

هشتمین پویش زمین پاک گردشیاران با بازدید از تالاب میقان اراک و پاکسازی بخشی از آن انجام شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، در هشتمین پویش زمین پاک به مناسبت ۱۵ آبان ماه روز درنا، برنامه‌ای با مشارکت اعضای گردشیاران و کارکنان کارخانه املاح ایران و سازمان محیط زیست و پتروشیمی شازند، در تالاب میقان اراک برگزار شد.

در این برنامه، بازدید از تالاب و برج پرنده‌نگری واقع در این تالاب و بازدید از پرندگان مهاجر از جمله درناها با استفاده از تلسکوپ انجام شد.

در این بازدید با حضور کارشناسان و مسئولین مربوطه، گفت‌وگوهایی درباره موضوعات مرتبط با تالاب میقان، در حوزه اکوتوریسم و توسعه گردشگری پایدار و مسئولانه در اراک و همچنین مباحثی با موضوع اثرات محیط زیستی کارخانه املاح و کسب استانداردهای لازم و ارائه راهکارهای در این خصوص  پرداخته شد.

هما داوری رئیس هیئت مدیره موسسه گردشگری گردشیاران با اشاره به اینکه پویش‌های زمین پاک گردشیاران با رسالت توجه به حفاظت مشارکتی منابع طبیعی و محیط زیست شکل می‌گیرد، گفت: جمع‌آوری زباله و پسماندها به عنوان قدمی برای مشارکت و علاقه‌مندان و افزایش احساس مسئولیت اعضای گردشیاران و حساس سازی جامعه محلی است. همچنین در این پویش آموزش‌های غیرمستقیم محیط‌زیستی و مهارت اجتماعی برای اعضای گردشیاران و جامعه محلی در آن نهفته است. 

او افزود: گردشیاران بر این باور است که حفاظت منابع طبیعی و محیط زیست نه برخوردهای قهرآمیز و سلبی که با علاقه‌مند کردن شهروندان می‌توان فضایی امن را برای آینده طبیعت ایران داشت. هرچند که تالاب سرمایه ای نه صرفا استانی و کشوری بلکه سرمایه‌ای جهانی است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402081700883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha