صدور حکم حبس برای عامل ساخت‌وساز غیرمجاز در روستای رویین اسفراین خراسان شمالی

مسئول واحد حقوقی و املاک اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی از صدور حکم حبس برای عامل ساخت‌وساز غیرمجاز در بافت تاریخی روستای هدف گردشگری رویین در شهرستان اسفراین خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی، ملک‌حسین قویدل چوکانلو با اعلام این خبر گفت: این تخلف ۳ آبان ۱۴۰۲ در دادگاه کیفری شهرستان اسفراین مورد رسیدگی قرار گرفت و در نهایت مسبب آن به یک شش حبس محکوم شد.

مسئول واحد حقوقی و املاک اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی افزود: این فرد برخلاف ضوابط بافت تاریخی ثبت شده، اقدام به درب کرکره ای در بافت تاریخی روستای رویین کرده بود که با شکایت و پیگیری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، حکم بر اعاده وضع به سابق صادر شد.

قویدل چوکانلو ادامه داد: نیروهای یگان حفاظت میراث‌فرهنگی به طور مستمر و هدفمند در حال گشت‌زنی و سرکشی به آثار تاریخی هستند و در صورت گزارش مردمی در خصوص ساخت‌وساز و نیز حفاری غیرمجاز به‌سرعت در محل حاضر شده و با متخلفان برخورد می‌کنند.

او یادآور شد: هرگونه اقدام بدون اخذ مجوز در محدوده بافت‌های تاریخی، تغییر، تخریب و مخدوش کردن دید منظری ابنیه تاریخی مشمول مواد ۵۵۸ تا ۵۶۹ قانون مجازات اسلامی می‌شود و با متخلفانی که بدون مجوز از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اقدام به تخریب، ساخت‌وساز و تغییر چهره بافت تاریخی کنند، برابر قانون برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402082101076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha