برگزاری نخستین جشنواره گردشگری و صنایع‌دستی در قیروکارزین فارس

مسئول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان قیروکارزین از برگزاری نخستین جشنواره گردشگری و صنایع‌دستی این شهرستان خبر داد.

 به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، محمدجعفر ابراهیمی قیری گفت: برپایی 18 غرفه و دو سیاه‌چادر عشایری به‌منظور عرضه محصولات و توانمندی‌های شهرستان به مدت 3 روز از اهداف برپایی این نمایشگاه است.

مسئول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان قیروکارزین ادامه داد: از دیگر برنامه‌های این نمایشگاه که به مناسبت روز قیرکارزین و با همت اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شده است نمایش محصولات صنایع‌دستی، پخت غذاهای سنتی و همچنین اجرای موسیقی عشایری است که با استقبال چشمگیری از سوی شهروندان روبرو شده است.

او تصریح کرد: وجود جمعیت بالای عشایری که حدود 28 درصد جمعیت شهرستان را تشکیل می‌دهد سبب شده که شهرستان قیروکارزین یکی از قطب‌های تولید صنایع‌دستی به‌خصوص در رشته دستبافته‌های داری و حصیربافی به شمار آید و سالانه تولیدات زیادی در حوزه بافت گلیم و جاجیم به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و اروپا صادر شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402082201139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha