امکان ایجاد سایت موزه در تپه تاریخی دشت بهشت بررسی می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز از امکان سنجی ایجاد سایت موزه و سامان‌دهی تپه تاریخی دشت بهشت با همکاری شهرداری محمدشهر خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز رحیم خاکی روز دوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲ با اشاره به برگزاری جلسه سامان‌دهی و احیای تپه دشت بهشت که با حضور مدیر کل، معاون و کارشناسان میراث فرهنگی استان و همچنین شهردار محمدشهر و تنی چند از معاونان او برگزار شد، گفت: امکان سنجی ایجاد سایت موزه در محل تپه تاریخی دشت بهشت در حال بررسی و انجام است.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز افزود: مقرر است در این خصوص نشست‌های مشترک و جلسات کارشناسی بیشتری در آینده برگزار و طرح آن در شورای فنی استان و وزارت متبوع بررسی شود.

خاکی ادامه داد: در سال ۹۸ تعیین عرصه و حریم این تپه تاریخی صورت گرفته  و امسال نیز به سبب مشکلات حقوقی برای تعدادی از مالکان، نقشه مجددا مورد بازنگری قرار گرفت که به زودی اصلاح و ابلاغ می‌شود.

به گفته مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز سامان‌دهی محوطه‌های تاریخی ارزشمند استان، ظرفیت خوبی برای رونق گردشگری تاریخی و فرهنگی در استان البرز ایجاد می‌کند.

خاکی ابراز امیدواری کرد که برنامه مطالعات و سپس اجرای سامان‌دهی و احیای تپه دشت بهشت به زودی انجام شود و گفت: هرگونه اقدام در این زمینه بر اساس ضوابط اختصاصی میراث فرهنگی در محدوده‌های تاریخی انجام می‌شود.

این تپه مربوط به دوران پیش از تاریخ ، تاریخی و اسلامی است که در تاریخ  ۱۰ دی ۱۳۸۱ با شمارهٔ ثبت ۶۵۶۹ در فهرست میراث ملی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402082201146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha