کتاب مفاخر فرش ایران منتشر می‌شود

رئیس موزه فرش ایران گفت: کتاب مفاخر فرش ایران با رویکرد تاریخ‌نگاری فرش از گذشته تا امروز و چهره‌نگاری چهره‌های فاخر و معاصر این حوزه منتشر خواهد شد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی موزه فرش ایران، محمدجواد اینانلو رئیس موزه فرش ایران بیست‌وچهارم آبان ماه (روز جهانی کتاب) با بیان اینکه فرش ایران خود یک فرهنگ است و تمامی اهالی این صنعت، فرهنگی هستند گفت: چهره‌نگاری، معرفی و تبلیغ چهره‌های تاثیرگذار در صنعت فرش از گذشته تا امروز بسیار مهم و درواقع برای ما یک ضرورت است.

رئیس موزه فرش ایران از انعقاد قرارداد نگارش، تدوین و انتشار کتاب «مفاخر فرش ایران» بین موزه فرش ایران و یکی از ناشرین معتبر حوزه نشر کتاب خبرداد و گفت: پس از بررسی‌های لازم، یک ناشر به عنوان مجری رسمی انتشار کتاب برگزیده شد و این پروژه تحت نظر موزه انجام خواهد شد.

وی افزود: تاکنون تلاش‌های بسیاری در حوزه نشر در معرفی فرش ایرانی انجام شده که بسیار هم قابل تقدیر و ارزشمند است اما نگاه ما در طرح حاضر، علاوه بر معرفی و تبلیغ فرش ایرانی، چهره‌نگاری مفاخر فرش ایران و معرفی افراد تاثیرگذار روی صنعت است. انسان‌هایی بزرگ که روزگار خود را صرف اعتلای این هنر صنعت کرده‌اند و هنر ایران را از دیرباز تا امروز به رخ جهانیان کشیده‌اند.

اینانلو افزود: کتاب مفاخر فرش ایران از بخش‌های متعددی تشکیل شده است. مهم‌ترین بخش آن، مصاحبه اختصاصی با چهره‌های تاثیرگذار این هنرصنعت است. این کتاب به صورت دوزبانه انگلیسی- فارسی تهیه می‌شود و مصاحبه اختصاصی با چهره‌های فاخر در صنعت فرش برای این طرح هم به صورت تصویربرداری ویدئویی و هم مکتوب انجام می‌پذیرد و علاوه بر نسخه مکتوب و نفیس کتاب نسخه دیجیتال هم به صورت ویدیویی از مصاحبه شوندگان وجود خواهد داشت که از طریق QRcode کتاب و وب‌سایت موزه قابلیت تماشا دارد.

وی در پایان افزود: این کتاب چندمنظوره نقشی اساسی در معرفی بزرگان صنعت فرش و شناخت شخصیت و نوع تفکر ایشان و مهم‌تر، نقطه نظر ایشان در ارتباط با فرش است که چشم‌انداز کامل و جامعی را از هنر صنعت فرش ایران پیش روی مخاطب به نمایش می‌گذارد.

رئیس موزه فرش ایران در پایان رونمایی از کتاب را بیستم خرداد ماه سال ۱۴۰۳ مقارن با روز ملی فرش ایران و در همایشی که به نام کتاب یعنی «مفاخر فرش ایران» نامگذاری شده است، پیش‌بینی کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402082401283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha