لزوم انعقاد تفاهم‌نامه دوجانبه سازمان نظام مهندسی و اداره‌کل میراث‌فرهنگی زنجان

در نشست مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان با رئیس سازمان نظام مهندسی بر لزوم انعقاد تفاهم‌نامه دوجانبه همکاری مابین دو ارگان تاکید شد.  

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، روز گذشته ۲۳ آبان ماه ۱۴۰۲ در جلسه مشترک مدیرکل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان با رئیس سازمان نظام مهندسی در سازمان نظام مهندسی استان زنجان بر لزوم انعقاد تفاهم‌نامه دوجانبه همکاری مابین دو ارگان با مضمون ارائه خدمات فنی مهندسی به پروژه‌های گردشگری سطح استان و همچنین تسهیل در اخذ مجوزهای گردشگری برای مهندسین و استفاده از خدمات مربوطه توسط اعضای سازمان، تاکید شد.  

سید سعید صفوی گفت: امیدواریم با استفاده از دانش فنی سازمان نظام مهندسی، سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را جذب کرد و گامی در جهت توسعه استان زنجان برداشت. کیفیت بالای فعالیت‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی و فنی سازمان نظام مهندسی، باید به اطلاع عموم جامعه برسد، زیرا در مقایسه با دیگر فعالیت‌ها ما شاهد اثربخشی و رعایت استاندارهای فرهنگی دراین فعالیت‌ها هستیم.  

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود: سازمان نظام مهندسی از پتانسیل بالائی در جهت ارائه خدمات مهندسی به این بخش برخوردا است و استفاده این پتانسیل در جهت افزایش کیفیت و خدمات بهتر در ساخت و ساز موثر است.  

او گفت: استان زنجان با داشتن آثار تاریخی، غنای فرهنگی و تاریخی، جاذبه‌های بی‌بدیل و اقلیم‌های مختلف و… می‌تواند قطب گردشگری ایران شود و باید از این همه ظرفت‌های منحصربه‌فرد و با همکاری و هماهنگی سایر دستگاه‌های اجرایی چرخ صنعت گردشگری استان را به راه انداخت.  

لزوم انعقاد تفاهم‌نامه دوجانبه سازمان نظام مهندسی و اداره‌کل میراث‌فرهنگی زنجان


حامد نظری در این جلسه گفت: فعالیت‌های جاری و پیش روی سازمان نظام مهندسی در زمینه‌های فرهنگی‌ورزشی و همین‌طور علمی و فنی، برای بسیاری از علاقه‌مندان در سراسر کشور جذاب است. عزم راسخ سازمان نظام مهندسی برای سامان‌دهی نمای فضاهای تاریخی شهربه ویژه در شهرستان تاریخی سلطانیه و هماهنگی هرچه بیشتر فنی و کیفی ارگان‌های ذیربط را لازمه حفظ بافت تاریخی و عدم اجرای نماهای ناهمگون با آن دانست.  

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان بیان کرد: تعامل نزدیک و تسهیل‌گر سازمان نظام مهندسی ساختمان و اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک دو ارگان امکان‌پذیر است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402082401284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha