رویکرد اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد ارتباط با کشورهای همسایه است

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ارتباط با کشورهای خارجی به‌خصوص همسایگان ایران رویکرد حوزه اقتصادی و اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان است.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد، سید علی احمدزاده امروز ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۲ در دیدار رئیس و اعضای اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان گفت: راهکاری جامع برای مدیریت و فعالیت‌های حوزه بازرگانی استان و ورود به بازارهای خارجی بخصوص کشورهای همسایه تدوین و اجرا شود. 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به تلاش برای جبران عقب‌ماندگی حوزه بازرگانی استان تأکید کرد و اظهار کرد: باید تلاش کرد تا فرصت‌های جدیدی برای ارتباط میان استان با دیگر استان‌های کشور و کشورها خارجی ایجاد شود.

احمدزاده تأکید کرد: مسئولین حوزه اقتصادی، صاحب‌نظران حوزه تولید، صنعت و دانشگاهی براین باورند که عقب‌ماندگی حوزه تجارت و بازرگانی استان با استفاده از ظرفیت نخبگانی، صنعتگران، تولیدکنندگان، صادرکنندگان و دانش‌بنیان قابل جبران است.

او با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم تا عقب‌ماندگی حوزه بازرگانی و تجارت استان جبران شود، تاکید کرد: در حوزه  اقتصادی باید گروه اقتصادی قوی، کارآمد و چابک داشته باشیم و از تجارب تجار استان‌های هم‌جوار و برخوردار نیز استفاده شود.

استاندار با بیان اینکه، بخشی از مشکلات و کمبودهای حوزه اقتصادی استان جنبه طبیعی، شرایط جغرافیایی و تاریخی داشته و بخشی کم‌توجهی بوده است، تأکید کرد: ارتباطات با خارج ضروری است اما باید هدفمند بوده و این ارتباط با کشورهای همسایه در اولویت قرار گیرد.

احمدزاده ضرورت برقراری این ارتباط را  استقرار دفتر نمایندگی وزارت خارجه در استان دانست و گفت: حوزه اقتصادی استانداری، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و اتاق بازرگانی زمینه لازم برای استقرار دفتر نمایندگی امور خارجه در استان را فراهم کنند.

او بیان کرد: با استقرار دفتر نمایندگی وزارت خارجه که پیگیر آن هستم می‌توان ارتباط با سفرای کشورمان در کشورهای خارجی را برقرار کرد و پیگیر کارهای تجاری و سرمایه‌گذاری شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402082401289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha