آماده برپایی جشنواره‌های مشترک با اقلیم کردستان عراق هستیم/ پیگیری پرونده ثبت جهانی محور ساسانی - معبدآناهیتا تا ایوان مدائن

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه از آمادگی این اداره‌کل برای برگزاری جشنواره‌های مشترک با اقلیم کردستان عراق خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، داریوش فرمانی روز پنجشنبه ۲۵ آبانماه پس از بازگشت از سفر دو روزه به کشور عراق اظهار کرد: در این سفر به همراه مشاور استاندار کرمانشاه در  نشست با سرکنسول ایران در سلیمانیه عراق ، بر ضرورت فراهم شدن توسعه همکاری‌های دو منطقه در حوزه‌های گردشگری، صنایع‌دستی، میراث‌فرهنگی و مبادلات فرهنگی تاکید شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، افزود: در حوزه توسعه گردشگری با توجه به وجود ۲ پایانه مرزی فعال پرویزخان و شوشمی با اقلیم کردستان عراق با امکان تردد مسافر فرصت و ظرفیت ویژه‌ای را برای توسعه مناسبات استان کرمانشاه و اقلیم کردستان عراق فراهم کرده است.

او افزود: یکی از مواردی که مورد تاکید قرار گرفت مساله توسعه توریسم سلامت بود که با توجه به توانمندی و امکانات بسیار خوب استان کرمانشاه در این زمینه، نیازمند هماهنگی و فراهم کردن شرایط مناسب برای پذیرش و خدمات‌دهی به مهمانان عراقی است.

فرمانی گفت: همچنین فراهم‌ کردن زمینه‌های برگزاری جشنواره‌های مشترک یکی دیگر از اتفاقاتی است که ما از آن استقبال می‌کنیم و این آمادگی را داریم در برگزاری جشنواره‌های مشترک با اقلیم کردستان عراق مشارکت کنیم.

او افزود: همچنین یکی دیگر از ظرفیت‌هایی که مورد تاکید قرار گرفت، امکان برپایی نمایشگاه آثار و محصولات صنایع‌دستی استان کرمانشاه در اقلیم کردستان عراق است که مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، در خاتمه تصریح کرد: یکی از مواردی که با مسئولین عراقی در این سفر و نشست مطرح شد بحث پیگیری تکمیل ثبت جهانی محور ساسانی معبد آناهیتا تا ایوان مدائن عراق بود که مقرر شد اقدامات مشترکی برای تکمیل پرونده انجام شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402082501384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha