زنگ هفته کتاب و کتابخوانی در مدارس قم به صدا درآمد

زنگ هفته کتاب و کتابخوانی در مدارس استان قم با حضور جمعی از مسؤولان این استان به صدا درآمد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، در این آیین کارشناسان درباره اهمیت مطالعه و اُنس با کتاب توضیحاتی را برای دانش‌آموزان ارائه کردند.

بر اساس این گزارش، مراسم ویژه آغاز هفته کتاب و کتابخوانی در دبیرستان پسرانه شهید هادی کریمی شهر قم با حضور مدیران کل آموزش و پرورش،‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی و کتابخانه‌های عمومی استان قم برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم دراین آیین، با بر شمردن ضرورت‌های مطالعه در ارتقای رشد دانش‌آموزان، نوجوانان و جوانان گفت: آینده کشور متعلق به افرادی است که اهل مطالعه و به دنبال کسب دانش باشند.

امیرعلی عموزاده، بر فرهنگ‌سازی در زمینه مطالعه کتاب تأکید و بیان کرد: یکی از شاخص‌های توسعه‌یافتگی در جهان، دستیابی به اطلاعات است، بنابراین هر چه قدر سرانه مطالعه کتاب بیش‌تر باشد، توسعه در کشورها بیش‌تر و سریع‌تر اتفاق می‌افتد.

او گفت: با وجود این که در دنیای امروز، کتابخوانی به شیوه‌های الکترونیک گسترش یافته است؛ ولی هیچ کدام از روش‌ها، جای خواندن کتاب را نمی‌گیرد. کتاب به عنوان ابزار اصلی آگاهی‌بخشی در خانواده‌ها، همواره مورد توجه است.

او هدف از نواختن زنگ کتاب و کتابخوانی را گسترش فرهنگ مطالعه در جامعه خواند و اظهار کرد: این برنامه، حرکتی فرهنگی است و موجب رشد جامعه می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم اظهار کرد: افزایش مطالعه در خانواده‌ها سبب جلوگیری از بروز ناهنجاری‌ها و آسیب‌های فردی و اجتماعی می‌شود.  

عموزاده تلاش رسانه‌ها را در افزایش چشمگیر مراجعان به کتابخانه‌های عمومی و ترویج فرهنگ مطالعه بسیار راهگشا دانست.

در ادامه این برنامه، کتابخانه دبیرستان شهید کریمی برای استفاده دانش‌آموزان این دبیرستان افتتاح شد. این کتابخانه دارای یک هزار و ۵۰۰ جلد کتاب در زمینه‌هایی همچون ادبی، فرهنگی، اجتماعی و درسی است.

۲۴ تا ۳۰ آبان‌ماه به نام هفته کتاب و کتابخوانی نامگذاری شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402082701501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha