۱۱ میلیارد ریال به مرمت ۳ اثر تاریخی شهرستان دنا اختصاص یافت

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دنا گفت: ۱۱ میلیارد ریال اعتبار برای مرمت پل‌های «پاتاوه» و «کتا» و همچنین نمای خشتی روستای تاریخی «کریک» در این شهرستان اختصاص‌یافته است.

به گزارش میراث ‎آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد، افشین بهمنی افزود: طرح مرمت و استحکام‌بخشی پل‌های «پاتاوه» و «کتا» هرکدام با ۳میلیارد ریال اعتبار و بهسازی بافت تاریخی روستای «کریک» با ۵میلیارد ریال هم‌اکنون در حال اجراست.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دنا تصریح کرد: این دومین مرحله مرمت پل تاریخی «پاتاوه» و روستای تاریخی «کریک» در دولت سیزدهم است.

بهمنی تاکید کرد: پارسال نیز ۱۱ میلیارد ریال اعتبار برای مرمت و بهسازی روستای تاریخی «کریک» و پل «پاتاوه» هزینه شد.

او بیان کرد: پل تاریخی «کتا» برای نخستین بار در سال‌های اخیر مرمت می‌شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دنا تاکید کرد: این شهرستان ۱۲۸ اثر میراث‌فرهنگی دارد که از این تعداد ۶۰ مورد آن در فهرست آثار ملی ثبت‌شده است.

بهمنی عنوان کرد: مجموعه پنج پل تاریخی «پاتاوه» مهم‌ترین بنای تاریخی این شهرستان است اکه در سال ۱۳۵۲ به ثبت ملی رسیده و اواخر دهه ۷۰ کار مرمت و احیای این اثر تاریخی مجموعه پل‌ها آغاز شد.

او گفت: «پاتاوه» که بانام‌های پل تخت شاه‌نشین و پایه پل نیز شهرت دارد در روستای «پاتاوه» از توابع شهرستان دنا قرارگرفته است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402082801529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha