امامزاده اظهر درگزین همدان نورپردازی شد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان درگزین از اتمام اجرای عملیات نورپردازی بنای تاریخی امامزاده اظهر خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا وبه‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، شهروز کهیایی گفت: عملیات نورپردازی بنای تاریخی امامزاده اظهر روستای درجزین از توابع شهرستان درگزین با همکاری این اداره و شورای اسلامی و دهیاری روستای درجزین انجام شد. 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان درگزین با بیان اینکه هماهنگی و انسجام نورپردازی با معماری می‌تواند مکمل هویت یک بنا باشد، افزود: این در حالی است که، آثار باستانی و ابنیه تاریخی با سابقه تاریخی و تمدن چند هزار ساله‌ای که دارند از ارزش و اهمیت ملی برخوردارند و اهمیت نورپردازی این اماکن، بسیار مهم است.

او تصریح کرد: این موضوع از دیدگاه اقتصاد گردشگری بسیار مهم بوده و حائز اهمیت فراوانی است، چرا که این عمل، باعث ایجاد جذابیت ‎های زیادی از نظر علمی و فرهنگی خواهد شد. در حقیقت با انجام آن، علاوه بر لزوم توجه به وجوه فنی مربوط به حفاظت آثار تاریخی و ایجاد امنیت و ایمنی بیشتر، جلوه‎ های بصری زیباتری در راستای معرفی ارزش‌های هنری و معماری و جذب گردشگران فراهم می‌شود. 

کهیایی خاطرنشان‌ کرد : برای اجرای این طرح یک میلیارد و 800 میلیون‌ریال اعتبار هزینه شده است و این عملیات در راستای ارزش‌گذاری به بناهای تاریخی و همچنین زیباسازی این اثر ارزشمند برای بازدید عموم مردم و گردشگران انجام شده است.

او اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در روزهای آتی آیین افتتاحیه نورپردازی امامزاده اظهر توسط مسئولان شهرستانی و استانی انجام می‌شود.

امامزاده اظهر در ۸۰ کیلومتری شمال همدان قرار دارد و یکی از جاذبه‌های گردشگری این منطقه محسوب می‌شود. بنای بقعه امامزاده اظهر مربوط به دوره ایلخانی است و در ۲ اسفند ۱۳۲۷ با شماره ثبت ۳۶۶ به ‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402082801554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha