مردمی سازی، شاخصه مهم انجمن خیرین میراث فرهنگی

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان وبلوچستان گفت: مردمی سازی و هموارسازی مسیر برای ورود خیران و عموم جامعه در امر صیانت از آثار باستانی یکی از شاخصه های مهم انجمن خیرین میراث فرهنگی است.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان وبلوچستان، محمدهادی طهرانی مقدم اظهار کرد: انجمن خیرین میراث فرهنگی نهادی خیریه و مردم محور و با ایده های بسیار اثربخش و اثرگذار است که آثار و برکات آن تا سالها باقی مانده و به عنوان یک اثر ماندگار بر ذهن همگان حک می شود.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان وبلوچستان افزود: با توجه به ضرورت افزایش فرهنگ حفظ و حراست مردم از آثار تاریخی که شناسنامه هر منطقه محسوب می شود، تلاش برای تبلیغ و تقویت این انجمن امری انکارناپذیر محسوب می شود و مردمان فهیم سیستان و بلوچستان هم قطعاً در این بخش ورود جدی داشته و از سالها قبل دغدغه مندی خود را اعلام کرده و اقداماتی نیز داشته اند که راه اندازی این انجمن می تواند بر گسترش فرهنگ عمومی جامعه نقش بسزایی داشته باشد.

او تصریح کرد: در قالب این انجمن که دارای مجوزهای لازم از وزارت کشور است، علاقه مندان به حفظ آثار تاریخی، خیران و سرمایه گذاران در کشور و سایر نقاط مختلف جهان می توانند در این امر مهم سهیم باشند و در خصوص حفظ و نگهداشت میراث فرهنگی و انتقال این فرهنگ والا به نسل های آینده مشارکت کنند.

طهرانی مقدم تأکید کرد: در حال حاضر علیرغم تمام تلاش های شبانه روزی که دولتها در ادوار مختلف انجام داده اند اما باز هم میراث فرهنگی در کشور و استان با چالش مواجه است و نیازمند نگاه عمیق، جدی و عاجل در بخش های تزریق اعتبار، فرهنگ سازی و مردمی سازی است که امیدواریم در قالب این انجمن هر چه سریعتر به این هدف دست یابیم.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان وبلوچستان گفت: در هر عرصه ای که مردم پای کار آمده اند موفقیت های چشمگیری داشته ایم و یقیناً اهتمام جدی خیران و بخش خصوصی در این انجمن نیز باعث بهبود حال و شرایط میراث فرهنگی و بناهای تاریخی در کشور خواهد بود.

او ادامه داد: همان طور که مدرسه سازی برای تربیت نسل آینده مهم است، حفظ و حراست از آثار باستانی و هویت ایرانی اسلامی نیز باید در اولویت همه قرار بگیرد که در قالب انجمن خیرین میراث فرهنگی به این مهم دست خواهیم یافت چرا که مردم علاقه خاص و تعصب ویژه ای به ابنیه تاریخی خود دارند و کمک های مادی و معنوی آنها می تواند کمک حال دولت باشد.

  

انتهای پیام/

کد خبر 1402090100036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha