اشتغال 400 نفر در کارگاه‌های سنگ‌تراشی فردوس خراسان جنوبی

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فردوس گفت: تاکنون بیش از 600 نفر در این شهرستان آموزش‌های مرتبط با سنگ‌تراشی را فراگرفته‌اند که بیش از 400 نفر در کارگاه‌های زنجیره تولید سنگ‌تراشی و گوهرسنگ‌ها مشغول به فعالیت هستند.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل‌از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، کاظم شبنم‌زاده روز چهارشنبه 1 آذرماه 1402 در حاشیه ششمین نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی خراسان جنوبی از فعالیت 80 کارگاه پارچه‌بافی در فردوس خبر داد و اظهار کرد: در زمینه پارچه‌بافی و کارگاه‌های فعال در شهرستان، رتبه دوم استان را داریم.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فردوس تصریح کرد: در حال حاضر 12 کارگاه سفال و سرامیک در فردوس فعال است، همچنین آجرهای سنتی و منقوش نیز در این کارگاه‌ها تولید و به مرکز استان و استان‌های مجاور ارسال می‌شود.

شبنم‌زاده تصریح کرد: برک‌بافی، قالی، گلیم، نمد مالی، خراطی، مس‌گری، گره چینی، مشبک و معرق‌کاری از دیگر صنایع دستی این شهرستان است.

او با اشاره به حضور صنعتگران شهرستان فردوس در نمایشگاه صنایع‌دستی استان با محوریت هنر دوست و سنگ، عنوان کرد: صنعتگران این شهرستان در 11 غرفه توانمندی‌های خود را به نمایش گذاشته‌اند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فردوس ادامه داد: در این نمایشگاه 12 غرفه در اختیار شهرستان فردوس قرار دارد که 6 غرفه به صورت تخصصی به حوزه سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، 5 غرفه به صنایع دستی و یک غرفه مربوط به حوزه گردشگری است.

شبنم‌زاده یادآور شد: تولیداتی از قبیل سنگ، گره‌چینی و مشبک چوب، حوله‌بافی، کتیبه‌های سفالی، سفال، خراطی چوب در این غرفه‌ها به نمایش گذاشته شده است.

نمایشگاه سراسری صنایع دستی با محوریت هنر دست و سنگ در محل نمایشگاه‌های بین المللی بیرجند از 29 آبان تا 3 آذرماه دایر است و علاقه مندان می‌توانند از ساعت 16 تا 21 از این نمایشگاه دیدن کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402090200079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha