غرفه‌های سرای فرهنگ و هنر در بیت امام خمینی (ره) به هنرمندان صنایع‌دستی واگذار می‌شود

رئیس اداره‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خمین گفت: سرای فرهنگ، هنر و صنایع‌دستی شهرستان خمین در بیت تاریخی امام خمینی (ره) تکمیل و آماده بهره‌ برداری است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، علی مشهدی امروز 2 آذرماه 1402 در نشست انجمن میراث‌فرهنگی شهرستان خمین گفت: احداث سرای فرهنگ و هنر و صنایع‌دستی خمین در بیت تاریخی امام خمینی (ره) از شهریور ماه سال جاری آغاز شد، این سرا در ۱۷ غرفه به منظور ارائه آثار هنرمندان صنایع‌دستی، آثار مکتوب امام (ره) و غرفه معرفی جاذبه‌های گردشگری این شهرستان در نظر گرفته شده است.

رئیس اداره‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خمین  با تاکید بر اینکه  این سرا آماده بهره برداری و واگذاری به هنرمندان خمین است، افزود: فراخوان و معرفی هنرمندان صنایع‌دستی شهرستان برای واگذاری غرفه‌های بیت حضرت امام (ره) حداکثر تا 15 آذر ماه ادامه دارد.

مشهدی بااشاره به اینکه ۱۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای ساخت و راه‌اندازی سرای فرهنگ و هنر و صنایع دستی در بیت تاریخی امام خمینی (ره) اختصاص یافته است، گفت: تبدیل اتاق تولد امام خمینی (ره) به خانه موزه در دستور کار  اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان است و طرح مطالعاتی این خانه موزه در حال انجام است.

او ادامه داد: مقدمات تبدیل محل تولد حضرت امام خمینی (ره) به خانه موزه، به منظور معرفی بهتر شخصیت والای ایشان به بازدیدکنندگان به خصوص نسل جوان انجام شده و در حال تهیه طرح محتوایی موزه در محل بیت هستیم.
 

انتهای پیام/

کد خبر 1402090200080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha