دیدار مدیرکل میراث‌فرهنگی آذربایجان‌شرقی با دبیر سازمان شانگهای در نشست گردشگری SCO در شهر ارومچی چین

مدیرکل میراث‌فرهنگی آذربایجان‌شرقی و نماینده ایران با دبیر سازمان شانگهای در نشست گردشگری سازمان همکاری شانگهای در شهر ارومچی کشور چین دیدار کرد و رایزنی بین دو طرف در خصوص تعاملات بیشتر دو کشور در حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی انجام شد.

به‌گزارش میراث‌ آریا و به‌نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان آذربایجان‌شرقی، احمد حمزه‌زاده روز پنجشنبه ۲ آذرماه سال ۱۴۰۲،  با دبیر سازمان شانگهای در جلسه سازمان همکاری شانگهای در راستای افزایش بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و تعامل بیشتر کشور چین و ایران در حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، رایزنی کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان آذربایجان‌شرقی افزود: تعداد زیادی از آثار کشورمان در یونسکو ثبت شده که از این تعداد ۶ اثر در آذربایجان‌شرقی قرار داشته و همچنین روستای تاریخی کندوان در اکتبر سال ۲۰۲۳ به‌عنوان بهترین دهکدۀ گردشگری جهان انتخاب شد. امید است با افزایش تعاملات علمی، گردشگری و حفاظت از میراث فرهنگی؛ دو کشور نقش سازنده‌ای را در راستای انتقال این گنجینه‌های تاریخی به نسل‌های آینده بشر ایفا کنند.

او در حاشیه نشست گردشگری سازمان همکاری شانگهای درباره حضور مستمر گردشگران چینی در ایران و استان آذربایجان‌شرقی و آشنایی این مردم با گنجینه‌های تاریخی ایران و معرفی بهتر و جامع‌تر ظرفیت‌های گردشگری استان، گفت‌وگو کرد و یک اثر صنایع دستی استان از نوع باتیک به دبیر سازمان همکاری شانگهای اهدا کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402090200102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha