۳ حفار غیرمجاز در روستای شهید چمنی زنجان دستگیر شدند

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان از دستگیری حفاران غیرمجاز به همراه ادوات حفاری در روستای شهید چمنی شهرستان خدابنده خبر داد.  

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، سرهنگ ناصر حبیبان اظهار کرد: در کمین شبانه، در یکی از تپه‌های تاریخی روستای شهید چمنی شهرستان خدابنده با حضور قاضی کشیک سه حفار غیرمجاز به همراه ادوات حفاری دستگیر شدند. نیروهای یگان حفاظت این اداره کل با همکاری نیروی انتطامی و مردم محلی با جدیت به صورت شبانه روز از آثار تاریخی مراقبت خواهند کرد.  

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان تصریح کرد: در این عملیات، ساعت ۳ شب در محوطه تاریخی تعدادی حفار همراه با عدوات حفاری غیرمجاز دستگیر و متهمان با تنظیم صورت‌جلسه برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.با توجه به فصل پاییز و زمستان و کاهش تردد کشاورزان و مردم، محافظت از آثار تاریخی استان نسبت به بهار و تابستان به صورت شبانه روزی افزایش یافته و تمام نقاط تاریخی استان مورد رصد قرار می‌گیرد.

او عنوان کرد: بر اساس موادی از فصل نهم قانون تعزیرات، هرگونه حفاری غیرمجاز و خرید وفروش اشیا و اموال فرهنگی تاریخی جرم محسوب شده و ضمن ضبط اشیا و اموال مرتبط، مجازات حبس و جریمه نقدی در پی دارد.  

حبیبان تصریح کرد: هم استانی‌ها در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه میراث‌فرهنگی، می‌توانند مراتب را از طریق شماره تلفن ۰۹۶۶۲، مرکز پیام یگان حفاظت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور، اطلاع دهند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402090300113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha