انجمن خیرین میراث‌فرهنگی می‌تواند در پیشبرد امور حوزه مرمت و سامان‌دهی آثار تاریخی راهگشا باشد

نماینده مردم صومعه‌سرا و عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: تاریخ خود گواه است که در همه امور مشارکت خودجوش مردمی همواره زمینه ساز موفقیت‌های بزرگ بوده که نمونه‌ بارز آن در هشت سال دفاع مقدس متجلی شد.

کاظم دلخوش نماینده مردم صومعه‌سرا و عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با میراث‌آریا گفت: تاریخ خود گواه است که در همه امور مشارکت خودجوش مردمی همواره زمینه ساز موفقیت‌های بزرگ بوده که نمونه‌ بارز آن در هشت سال دفاع مقدس متجلی شد.

او با اشاره به اقدام درخور وزارتخانه میراث‌فرهنگی برای ثبت انجمن خیرین میراث‌فرهنگی گفت: سال‌ها جای خالی چنین نهاد مقدسی در پیکره‌ میراث‌فرهنگی احساس می‌شد و لذا تشکیل این مجمع مردم نهاد بسیار می‌تواند در پیشبرد امور و بخصوص حوزه مرمت و ساماندهی آثار تاریخی راهگشا باشد.

نماینده‌ صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی به نقش آثار تاریخی اشاره کرد و گفت: احیای بناهای تاریخی که برای گردشگران جذابیت دارد می‌تواند به منجر به توسعه گردشگری شود.

دلخوش میراث‌فرهنگی ارزشمند کشور را متعلق به آحاد مردم شریف ایران دانست و تصریح کرد: اگر چه اعلام موجودیت انجمن گام نخست حرکت طولانی در راستای ایجاد ثبات و پیشرفت در عرصه‌های میراث‌فرهنگی است اما یقین دارم با پشتکار و دلسوزی همه فرهیختگان و متولیان امر و بخصوص مردم فرهنگ دوست ایران، سرانجامی نیکو پیش‌روی آثار تاریخی ایران بوده و امید است با همراهی و همدلی همه میراث‌فرهنگی را حفظ کرده و با شناساندن آن بتوانیم هر روز بر اعتبار و غنی آن بیافزاییم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402090300114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha