اقامتگاه‌های بوم‌گردی نقش مؤثری در رونق اقتصادی روستاها دارد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان گفت: اکنون اقامتگاه‌های سنتی به مکانی خاص و دور از زندگی شهری تبدیل شده است و نقش مهم در صنعت گردشگری ایفا می‌کند، به طوری‌که توسعه، تبلیغ و حمایت از این بخش می‌تواند به رشد روز افزون آن و رونق اقتصاد روستاها منتهی شود.

به‌گزارش میراث‌آریا و  به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان، جلسه شورای اداری استان به ریاست استاندار گیلان در روز سه‌شنبه 30 آبان 1402 در شهرستان رودسر برگزار شد.

ولی جهانی در حاشیه این شورای اداری گفت: در این جلسه استاندار گیلان با توجه به گردشگرپذیر بودن استان، خواستار در اولویت قرار گرفتن توسعه زیرساخت گردشگری شد و به این منظور رونق اقامتگاه‌های سنتی برای حفظ فرهنگ و تاریخ استان در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی قرار گیرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان افزود: در این راستا اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان به‌منظور اجرای دستور استاندار، نسبت به شناسایی و صدور مجوز متقاضیان اقامتگاه‌های سنتی در استان آمادگی کامل را اعلام کرد و از تمامی متقاضیان و مالکان خانه‌های قدیمی دعوت می‌کند، به‌منظور انجام امور دریافت مجوز و بهره‌مندی از تسهیلات و مشوق‌های درنظر گرفته شده به ادارات شهرستانی و اداره‌کل استان مراجعه کنند.

او بیان کرد: با رونق اقامتگاه‌های سنتی، فرهنگ، و آیین و رسوم نیاکان معرفی و باعث ترویج فرهنگ اصیل اقوام گیلانی می‌شود، به‌علاوه با توسعه این بخش علاوه بر رونق اقتصادی روستا محور، بافت اصیل و سنتی گیلانی نیز حفظ و احیا می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402090300117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha