افزایش تعامل همکاری‌ میان ادارات میراث‌فرهنگی و اوقاف گیلان

در دیدار مدیرکل اوقاف و امورخیریه با مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان بر افزایش تعامل و همکاری‌ تأکید شد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان، باتوجه به دستور مقام عالی وزارت مبنی بر لزوم ساماندهی سرویس‌های بهداشتی مساجد و بقاع متبرکه سطح کشور، نشستی با حضور ولی جهانی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان، حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی مدیرکل جدید اوقاف و امور خیریه استان در روز شنبه 4 آذر 1402برگزار و راهکارها و اقدامات لازم برای تحقق این امر مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان در این دیدار اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع و تاکید وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، در خصوص  ساماندهی سرویس‌های بهداشتی کشور، این موضوع در دستور کار اداره‌کل قرار گرفته و در این راستا لزوم ساماندهی نمازخانه‌های بین‌راهی اهمیت زیادی دارد.

ولی جهانی ادامه داد: در چند ماه گذشته بازدیدهای مستمر نظارتی از سرویس‌های بهداشتی سطح استان افزایش یافته و با دستگاه‌های دیگر از جمله شرکت نفت با هدف ساماندهی سرویس‌های بهداشتی پمب بنزین‌های بین راهی تعامل مثمرثمری انجام شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان نیز در این جلسه، اظهار کرد: با توجه به اینکه برخی از مساجد و بقاع متبرکه در خارج شهر و نقاط دور افتاده قرار گرفته‌اند باید اماکنی که ظرفیت لازم برای استفاده مردم را دارند، شناسایی شود و سپس نسبت به ساماندهی سرویس‌های بهداشتی و بازگشایی آنها در طول روز اقدام کرد چرا که برخی از آنها ظرفیت لازم برای استفاده مسافران بین راهی را ندارد.

حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی تصریح کرد: باید برای ساماندهی بقاع متبرکه و مساجد بین‌راهی بودجه اختصاصی برای این منظور در نظر گرفته شود.

او گفت: نگهداری و حفاظت از بقاع متبرکه جزو وظایف اصلی اداره‌کل اوقاف بوده و اگر کوتاهی در این زمینه انجام شود، پیگیری می شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402090500227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha