تأکید استاندار خوزستان بر افزایش ترانزیت گردشگر از مسیر دریا

استاندار خوزستان گفت: خوزستان را باید با اقتصاد دریا تعریف کنیم و زمینه کسب درآمد برای مردم ساکن در شهرهای ساحلی را فراهم کنیم.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، علی‌اکبر حسینی‌محراب روز شنبه چهارم آذرماه ۱۴۰۲ در نشست اقتصاد دریامحور که باحضور محمدحسین ارسطوزاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان و جمعی دیگر از مدیران دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌های دانش‌بنیان و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برگزار شد با بیان این‌که باید زمینه لازم برای حضور شرکت‌های بزرگ در زمینه سرمایه‌گذاری در اقتصاد دریا فراهم شود، گفت: پیشرفت کشور بر پایه اقتصاد دریامحور می‌تواند رشد چشمگیری داشته باشد.

استاندار خوزستان با اشاره به‌این‌که در شیلات باید متناسب با سواحل و پهنه اقیانوس که در دسترس استان ماست سرمایه‌گذاری کنیم، ادامه داد: شیلات در استان با استفاده از تجربیات در سطح کشور و جهان جای توسعه دارد. صید صنعتی که در نقاط دور اقیانوس‌ها انجام می‌شود، یکی از مواردی محسوب می‌شود که نیاز است مدنظر قرار گیرد.

او خاطرنشان کرد: باتوجه به بهبود روابط با عربستان و دیگر کشورهای منطقه می‌توانیم اقداماتی در زمینه گردشگری دریایی انجام دهیم، همچنین در زمینه افزایش ترانزیت کالا و گردشگر از مسیر دریا، اقدامات و رایزنی‌های لازم چه دوجانبه و چه چندجانبه انجام شود.

حسینی‌محراب عنوان کرد: راه و شهرسازی، ایجاد چند شهر ساحلی در استان را در دستور کار قرار داده که لازم است مطالعات انجام‌ شده در اقتصاد دریامحور در ایجاد این شهرها دیده شود.

او تأکید کرد: خوزستان را باید با اقتصاد دریا تعریف کنیم و بستر کسب درآمد برای مردم ساکن در شهرهای ساحلی را فراهم کنیم.

برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی گشت‌های گردشگری دریایی، شناسایی و رفع موانع رشد تجارت دریایی در منطقه‌آزاد اروند، بندر شادگان و سایر بنادر استان، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در سواحل، ایجاد پلاژها و بازارچه‌های متنوع در سواحل برای جذب گردشگران و مسافران، اولویت قرار دادن سرمایه‌گذاری‌های زودبازده در اقتصاد دریا، استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان و بهره‌برداری از دریا متناسب با حفظ محیط‌زیست از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست از سوی استاندار بر آن‌ها تأکید شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402090500252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha