عملکرد اداره کل میراث‌فرهنگی استان سمنان در دولت سیزدهم مطلوب است

استاندار سمنان گفت: عملکرد اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان در دولت سیزدهم مطلوب است.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، سید محمدرضا هاشمی روز یکشنبه 5 آذرماه ۱۴۰۲ گفت: کسب رتبه برتر اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در کشور نشان از رویکرد خاص و ویژه استان به موضوع میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است.

استاندار سمنان افزود: ثبت 18 رویداد گردشگری استان در تقویم گردشگری کشور، ثبت جهانی 6 کاروانسرای استان در یونسکو، انتخاب سمنان به‌عنوان پایتخت راه ابریشم ایران، عضویت در اتحادیه بین‌المللی کشورهای عضو جاده ابریشم، ساخت و رونمایی از نرم‌افزار جامع گردشگری استان سمنان با نام پارکوپلو، برگزاری رویداد ملی مهر اصالت در شهرستان شاهرود، افزایش آثار صنایع‌دستی دارای مهر اصالت ملی در استان سمنان و ... از جمله اقدامات مطلوب این اداره کل در سطح استانی، ملی و فراملی است که نشان از عملکرد مطلوب این اداره کل در دولت سیزدهم دارد.

هاشمی با اشاره به اینکه معرفی و اطلاع‌رسانی در خصوص کاربردها و قابلیت‌های نرم‌افزار پارکوپلو در راستای معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان باید به‌صورت ویژه در نظر گرفته شود، گفت: یکی از ظرفیت‌های استان سمنان قرار گرفتن این استان در مسیر عبور بیش از 18 میلیون زائر علی ابن موسی‌الرضا (ع) است که از این فرصت باید استفاده کرد.

او با تأکید بر اینکه افزایش تعداد اقامتگاه‌های بوم گردی در سطح استان در ایجاد اشتغال و جذب گردشگر تأثیرگذار است، افزود: توسعه‌ اقامتگاه‌های بوم‌گردی در اولویت‌ قرار دارد و لازم است.

استاندار سمنان با اشاره به اینکه نگاه توسعه محور به گردشگری و صنایع‌دستی ایجاد اشتغال، رونق اقتصادی را در پی دارد.

هاشمی افزود: افزایش اعتبارات، توسعه زیرساخت‌های گردشگری در استان سمنان، جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، افزایش تأسیسات گردشگری و برند سازی گردشگری استان سمنان در سطح بین‌المللی از اقدامات مطلوبی است که در استان سمنان به آن توجه ویژه می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402090500268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha